صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۸  ، 
کد خبر : ۳۴۰۸۲۷

روایت نظرسنجی‌ها از نتیجه انتخابات کنگره

نظرسنجی روزنامه یواس‌آ تودی (USA Today) نشان می‌داد ۵۶ درصد مردم آمریکا از عملکرد دولت بایدن ناراضی هستند. ا

واکاوی و تحلیل دادها از نظرسنجی های مختلف انجام شده در آمریکا نشان می دهند ممکن است روند فعلی در مجلس نمایندگان تغییر کند، جمهوری‌خواهان اکثریت مجلس را برخلاف روند گذشته به‌دست آورند و دموکرات ها نیز بر مجلس سنا اکثریت پیدا کنند. نکته مهم این است که پیروزی هر جناح در انتخابات کنگره 2022 شکننده خواهد بود.
با وجود این، رسانه های نزدیک به هر حزب در نظرسنجی‌های خود  از وضعیت بهتر طیف طرفدارشان سخن به میان می آورد.  رشد شدید نرخ تورم که عددی بی‌سابقه را در سه دهه‌ اخیر نشان می‌دهد، میزان نارضایتی از دولت بایدن را افزایش داده است. بیشتر نظرسنجی روزنامه یواس‌آ تودی (USA Today) نشان می‌داد ۵۶ درصد مردم آمریکا از عملکرد دولت بایدن ناراضی هستند. اهمیت موضوعات اقتصادی در آمریکا به اندازه‌ای است که همواره تصمیم‌گیری‌های سیاسی در آمریکا را تحت‌الشعاع خود قرار می‌دهد.
طبق نتیجه نظرسنجی مشترک شبکه خبری شبکه خبری  سی‌بی‌اس نیوز و مؤسسه «یوگاو» (YouGov)، بیشتر رأی دهندگان آمریکایی ترجیح می دهند حزب جمهوری‌خواه اکثریت مجلس نمایندگان در کنگره آمریکا را در اختیار گیرد. نتیجه به‌دست آمده از نظرسنجی نشان می‌دهد چنانچه همین امروز انتخابات کنگره در آمریکا برگزار شود، حزب جمهوری‌خواه ۲۲۴ کرسی و حزب دموکرات ۲۱۱ کرسی مجلس نمایندگان را به‌دست خواهند آورد.
 
این گزارش می افزاید: در نظرسنجی قبلی پیش بینی می شد حزب دموکرات ۲۲۲ کرسی و حزب جمهوری‌خواه ۲۱۳ کرسی به‌دست آورند و این وضعیت نشان می دهد کفه ترازو به نفع حزب جمهوری‌خواه است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات