صبح صادق >>  صفحه آخر >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۶  ، 
کد خبر : ۳۴۱۲۸۷

کودک بیش‌فعال

پایگاه بصیرت / محمد مفیدی

پرسش: فرزند شش ساله‌ای دارم که پس از مراجعه به پزشک متوجه بیش فعالی او شدیم، با او چطور برخورد کنم؟
پاسخ: بیش‌فعالی از مشکلات شایع کودکان است که اگر به موقع و به درستی تشخیص داده شود، به راحتی قابل حل خواهد بود. برای روابط بهتر با این کودکان این چند راهکار را به خاطر داشته باشید.
اول از هر چیزی با او عادی برخورد کنید. مراقب داروها و غذاهایی که نباید استفاده کند، باشید و برای خوراک‌های مورد علاقه‌اش به طور نامحسوس جایگزین پیدا کنید. فرزند شما همان کاری را انجام می‌دهد که شما انجام می‌دهید. مراقب رفتار خودتان باشید. در انتخاب جملات‌تان بسیار دقیق باشید. کار خوب فرزندتان را تشویق و تقویت کنید. وقتی فرزندتان به گونه‌ای رفتار می‌کند که شما می‌پسندید، می‌توانید او را با جملاتی مثبت تشویق کنید. نیاز نیست اطرافیان و دوستان شما بدانند که فرزندتان دچار این اختلال شده است، پس به او برچسب نزنید. برای فرزندتان یک شنونده خوب باشید. گوش کردن یکی از راه‌های کنترل کردن آنهاست. فرزند شما برای اینکه نمی‌تواند خوب حرف بزند، دچار ناامیدی می‌شود. شما می‌توانید با یک جمله ساده از بروز این ناامیدی جلوگیری کنید؛ مانند «من می‌دونم تو چه احساسی داری و کاملا درکت می‌کنم.»
هنگام صحبت‌های جدی با او دوستانه در مقابل فرزندتان زانو بزنید. زانو زدن روی زمین به طوری که در مقابل فرزندتان قرار بگیرید، یکی از قوی‌ترین راه‌های ارتباط مثبت با اوست.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات