صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۹  ، 
کد خبر : ۳۴۱۳۴۵

بختیاری: ایران به‌راحتی می‌تواند موشک قاره‌پیما بسازد

مهدی بختیاری دبیر سیاسی خبرگزاری تسنیم طی اظهاراتی در برنامه تلویزیونی ثریا، درخصوص واکنش آمریکایی‌ها به خبر ساخت موشک‌های هایپرسونیک ایرانی با قابلیت مانور در داخل و خارج از جو، گفت: یک دلیل اینکه سخنگوی پنتاگون در دستیابی ایران به تکنولوژی ساخت موشک‌های هایپرسونیک شبهه وارد کرده، برای این است که آنها سامانه‌های پدافندی خود را به‌تعداد زیاد و چند برابر قیمت به کشورهای منطقه می‌فروشند و اگر این کشورها بدانند که ایران تکنولوژی خنثی کردن این سامانه‌ها را دارد، بازار فروش آمریکایی‌ها کساد می‌شود.

بختیاری: ایران براحتی می‌تواند موشک قاره پیما بسازد/ موشک‌های هایپرسونیک ایرانی بازار آمریکا در منطقه را کساد می‌کند

وی افزود: آمریکایی‌ها سامانه پدافندی پاتریوت پک 3 را به 2 برابر قیمت به کویتی‌ها فروختند و همین کار را با سعودی‌ها و اماراتی‌ها هم می‌کنند و سامانه‌هایشان را با قیمت زیاد به‌ آنها می‌فروشند.

بختیاری تصریح کرد: با دستیابی به این تکنولوژی، حالا ایران موشک‌هایی دارد که مستقیماً به سامانه‌های پدافندی دشمن حمله می‌کنند و راه برای حملات بعدی به‌سمت اهداف اصلی باز می‌شود.

دبیر سیاسی خبرگزاری تسنیم گفت: تا پیش از این، یک برنامه برای عبور از سامانه‌های پدافندی دشمن، مبتنی بر شلیک انبوه بود، یعنی در موج اول حمله، تعداد زیادی از موشک‌ها با هدف درگیر کردن سامانه‌های پدافندی شلیک خواهد شد و در موج دوم، موشک‌های دیگری به‌سمت هدف اصلی شلیک می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: با دستیابی به تکنولوژی جدید، حالا ایران موشک‌هایی دارد که مستقیماً به سامانه‌های پدافندی دشمن حمله می‌کنند و راه برای حملات بعدی به‌سمت اهداف اصلی باز می‌شود.

بختیاری در بخش دیگر از سخنان خود در پاسخ به این سؤال که آیا ایران توان ساخت موشک قاره‌پیما دارد یا نه، اظهار داشت: از همان زمان که اولین ماهواره‌بر ایرانی ساخته شد، به این معنا بود که ما در واقع به توان ساخت موشک قاره‌پیما رسیدیم.

این کارشناس حوزه دفاعی تأکید کرد: تعیین سقف برد 2هزار کیلومتر برای موشک‌های بالستیک، یک تصمیم از طرف مقامات نظام است و کسی ایران را مجبور به این برد نکرده است.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران به‌راحتی امکان ساخت موشک قاره‌پیما با برد 8 هزار کیلومتر و بیشتر را دارد و اگر بخواهد برد موشک‌هایش را افزایش دهد نه از کسی اجازه می‌گیرد و نه کسی می‌تواند مانع آن شود.

بختیاری، ادعاهای دشمن را مبنی بر اینکه ایران از برنامه فضایی خود برای پوشش برنامه نظامی استفاده می‌کند مضحک خواند و گفت: برنامه نظامی ایران در حوزه موشکی بسیار جلوتر از برنامه فضایی است.

 

منبع: تسنیم

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات