اقتصادی >>  اقتصادی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۳  ، 
کد خبر : ۳۴۱۴۹۸

افزایش 4 هزار واحدی شاخص بورس تهران

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک روند رو به رشد قرار گرفت و شاخص کل در پایان معاملات با افزایش 4 هزار و 437 واحد به رقم یک‌میلیون و 409 هزار و 64 واحد رسید.

افزایش 4 هزار واحدی شاخص بورس تهران

همچنین شاخص کل با معیار هم‌وزن با افزایش 1685 واحد به رقم 404 هزار و 541 واحد رسید.

ارزش بازار در بورس تهران به بیش از 5 میلیون و 214 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از 8.7 میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب 333 هزار فقره معامله و به ارزش 4 هزار و 50 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

همه شاخص‌های بورس امروز مثبت شدند، به گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی - ارزشی 32صدم درصد رشد کردند و این دو شاخص با معیار هم‌و زن 42 صدم درصد افزایش یافتند.

شاخص آزاد شناور 29 صدم درصد رشد کرد. شاخص بازار اول بورس 48 صدم درصد ارتقا یافت و شاخص بازار دوم بورس 12صدم درصد تقویت شدد.

امروز نمادهای ایران‌خودرو، توسعه معادن و فلزات، شستا، سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی، پالایش نفت اصفهان، پتروشیمی پردیس و سایپا به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشتند.

در فرابورس ایران هم شاخص کل با 41 واحد افزایش به رقم 18 هزار و 510 واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران بیش از یک‌میلیون و 7 هزار میلیارد تومان شد.

ارزش بازار پایه فرابورس 336 هزار میلیارد تومان شد.

معامله‌گران امروز بیش از 4.9 میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب 186 هزار فقره معامله و به ارزش 136 هزار میلیارد تومان داد و ستد کردند.

البته لازم به یادآوری است، طبق روال هفته‌های قبل، روزهای دوشنبه در قالب عملیات بازار باز بیش از 1.4 میلیارد ورقه اوراق بدهی دولت در قالب 227 نوبت معامله و به ارزش 133 هزار میلیارد تومان بین شبکه بانکی داد و ستد شد که ارقام آن در فرابورس ایران ذکر می‌شود، وگرنه معاملات سهام در فرابورس به اندازه 2.4 میلیارد ورقه سهام در قالب 140 هزار نوبت معامله و به ارزش 936 میلیارد تومان داد و ستد شد.

همچنین اوراق مالی اسلامی به اندازه بیش از 10 میلیون ورقه در قالب 1713 نوبت معامله و به ارزش 849 میلیارد تومان داد و ستد شد.

در فرابورس ایران امروز نمادهای پلیمر آریا ساسول، صنعتی مینو، مدیریت انرژی امید تابان هور، بهمن دیزل، نیروبرق دماوند و حمل و نقل گهرترابر سیرجان به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشته‌اند و نماد پتروشیمی مارون بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته است.

به گزارش فارس، امروز استعفای مجید عشقی رئیس سازمان بورس در جلسه شورای عالی بورس مطرح شد، اما بعد از بررسی و مخالفت قاطبه اعضای این شورا، با این استعفا موافقت نشد و از دلایل مهم مخالفت با این استعفا، افزایش شفافیت در شرکت‌ها، شکستن انحصار مجوزها، برنامه‌های حمایتی دولت برای سرمایه‌گذاران خُرد، ارتقای هسته معاملات بورس و همچنین عرضه خودرو در بورس کالا عنوان شده است.

به هر حال مدیریت بازار سرمایه نیاز به ثبات دارد، همان‌گونه که فعالیت در بازار سرمایه نیاز به ثبات قوانین و پیش‌بینی‌پذیری اقتصاد دارد، مدیریت این بازار هم نیاز به ثبات دارد. در حال حاضر حدود 57 میلیون ایرانی به میزان 75 درصد جمعیت در بورس و بازار سرمایه کشور حضور دارند.

 

منبع: فارس

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات