اقتصادی >>  اقتصادی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۸  ، 
کد خبر : ۳۴۱۶۴۹

502 هزار نفر سهام خود را بیمه کردند

امیر صبایی مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس در گفت‌و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، اعلام کرد: طی 10 روز کاری از زمان عرضه اوراق اختیار فروش تبعی سهام یار بیش از 502 هزار نفر از سهامداران خرد نسبت به خرید این اوراق یک ریالی برای بیمه کردن سبد سهام زیر 100 میلیون  تومان خود اقدام کردند.

502 هزار نفر سهام خود را بیمه کردند

به گفته صبایی،‌اگر سهامدار بخواهد از مزایای بیمه کردن سبد سهام برخوردار شود،‌نباید به سبد سهام تاریخ 4 آبان 1401 خود دست بزند،‌البته می‌تواند بفروشد و از شمول بیمه خارج شود، یا سهام اضافه‌ای پس از آن خرید و فروش کند،‌اما شرط برخوداری از بیمه سهام ،‌حفظ سبد سهام 4 آبان است.

مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس همچنین خاطرنشان کرد: منابع لازم برای بیمه کردن سبد سهام توسط دولت و در لایحه بودجه 1402 پیش‌بینی خواهد شد که از طریق صندوق تثبیت بازار پرداخت خواهد شد،‌ اما اگر وضع بازار بهتر شود و خود سهام رشد کند، نیازی به بیمه سهام وجود نخواهد داشت. 

به گزارش فارس، یکی از اقداماتی که سازمان بورس برای حمایت از سرمایه‌گذاران خرد انجام داده است، طراحی اوراق اختیار فروش تبعی با نماد سهام‌یار است که این اوراق از تاریخ 4 آبان امسال تا امروز به مدت 10 روز کاری ارائه شد.

سازمان بورس در برنامه بیمه کردن سبد سهامداران خرد اعلام کرده کسانی که ارزش سبد سهام آنها کمتر از 100 میلیون تومان است، با خرید فقط یک ورقه سهام‌یار به نرخ یک ریال به بیمه کردن اصل سرمایه و سود سهام خود برای یکسال ا قدام می‌کند. 

براساس گزارش کسب شده از روابط عمومی سازمان بورس تا پایان امروز که پایان مهلت خرید سهام‌یار بوده است حدود 502 هزار نفر این اوراق اختیار فروش تبعی به نام سهام‌یار را خریداری کرده‌‌اند. بنابراین کسانی که از 4 آبان سال جاری تا 4 آبان سال آینده هیچیک از سهام و یا حق تقدم‌های متعلقه خود را نفروشند با خرید یک ورقه سهام‌یار هم اصل سرمایه و هم 20 درصد سود سرمایه به آنها تعلق می‌گیرد. 

یک مقام آگاه در سازمان بورس در زمینه منابع بیمه کردن سبد سهام سهامداران حقیقی گفت: دولت منابعی در لایحه بودجه سال آینده به اندازه حدود 40 هزار میلیارد تومان پیش‌بینی می‌کند که برای بیمه کردن سبد سهام سهامداران خرد از طریق صندوق تثبیت بازار به دارندگان این سبدها که اوراق سهام‌یار خریده‌اند در سال آینده پرداخت خواهد شد.

وی گفت: شرط برخورداری از پوشش بیمه‌ای سهام‌یار این است که در مدت یک سال هیچ یک از سهام موجود در پرتفوی سهام که در تاریخ 4 آبان موجود بوده است به فروش نرسد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات