صبح صادق >>  نگاه >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۲  ، 
کد خبر : ۳۴۲۳۶۱

جنگ ترکیبی در موقعیتی سرنوشت‌ساز

پایگاه بصیرت / عزیز غضنفری

جنگ ترکیبی دشمن در لایه امنیتی در مسیر شکست قرار گرفته است؛ هر چند در این گونه مسائل که فوق‌العاده حساسیت و پیچیدگی دارند، لازم است تا سر حد امکان با دقت و هوشیاری اظهار نظر کرد، اما برخی نشانه‌ها گویای آن است که در فرآیند و چارچوب کلی نقشه و پروژه «ویران‌سازی ایران بزرگ»ـ که دشمنان ملت ایران برای ایجاد آشوب و اغتشاش و در نهایت تجزیه ایران طراحی کرده‌اندـ به موقعیتی شکست‌گونه و بازگشت‌ناپذیر رسیده است. تصمیم دستگاه قضایی ایران برای اعمال قانون در زمینه برهم‌زنندگان امنیت و کسانی که با انواع سلاح‌ها به جان و مال مردم یورش برده و رعب و وحشت در دل مردم انداخته‌اند، نقطه کلیدی و سرنوشت‌ساز تحولات اخیر به حساب می‌آید. واکنش‌ها و سراسیمگی دشمنان ملت ایران و همراه کردن امپراتوری رسانه‌ای با خود در واکنش به فردی که در خیابان ستارخان مرتکب جرم شده، علامت آن است که برخورد قانونی و قضایی با اغتشاشگران، توطئه سهمگین و جنگ ترکیبی آنها را به محاق فروخواهد برد و هزینه‌ها و مخاطرات پروژه دشمن به شدت افزايش می‌یابد.
هراس شدید و دست و پا زدن برخی سیاستمداران بدنام غربی و شبکه رسانه‌ای که عامل آنها برای ایجاد و تشدید جنگ ترکیبی در ایران به حساب می‌آیند، دقیقاً به همین دلیل است که برخورد نظام با افرادی که به محاربه روی آورده و پروژه جنگ داخلی در ایران را پیش می‌برند، توطئه کنونی و حتی برنامه‌های آتی آنها برای ایجاد آشوب در ایران را به شدت «هزینه‌ساز»خواهد کرد. دشمنان به درستی دریافته‌اند که خط برخورد با افراد اغتشاشگر، شبکه همراه و مزدوران داخلی آنها را در گام نخست ناهمراه و سپس متلاشی خواهد کرد. در این میان، رخداد مهم این است که قوه قضائیه از تصمیمی که گرفته و راهی که انتخاب کرده، برنگردد.
فرق ساختار امنیتی و قضایی ایران با برخی کشورهای دیگر در آن است که در غرب و به ویژه آمریکا با برهم زنندگان امنیت و حمله‌کنندگان به پلیس و مردم در همان صحنه ارتکاب جرم و جنایت به شدیدترین شکل ممکن برخورد می‌کنند؛ اما در ایران مجرمان را دستگیر و پس از طی روال قضایی، حکم صادره درباره آنها اجرا می‌شود. موضوع اساسی و تعیین‌کننده در اینجا، آن است که باید برای طراحان پروژه آشوب در ایران و دنباله‌های داخلی آنها هزینه واقعی و قاطع ایجاد کرد. افکندن تردید در این مقطع سرنوشت‌ساز و طرح دیدگاه‌هایی از این دست در افکار عمومی و جامعه‌ـ که اقدام دستگاه قضایی در وضعیت کنونی برای کشور پیامدهای گوناگون ایجاد می‌کندـ همه امیدها را برای به ناکامی کشاندن طراحی‌های دشمنان و ایجاد امنیت و آرامش به ایران به باد خواهد داد.
در میان همه این مباحث، آنچه ضروری است و شرع و قانون بر آن تکیه دارد، آن است که دستگاه قضایی فرآیند برخورد با اغتشاشگران را مطابق با موازین حقوقی پیش ببرد. مهم آن است که قوه قضائیه با مراعات همه جوانب کار به مسئولیت خود عمل کند. در کنار این موضوع لازم است بخش قضا به پیوست‌های رسانه‌ای اقدامات قانونی خود نیز بیندیشد. گفتنی است، امپراتوری دروغ رسانه‌ای غرب با همه توان خود به میدان جنگ روانی آمده است تا اذهان ملت ایران را از حقایق دور کند. از این رو، توجه به اقناع‌سازی افکار و ذهنیت‌های مردم ضرورت دارد. از تهدیدهای جبهه سیاسی و رسانه‌ای دشمن نیز نباید هراسید؛ طبیعی است که هیچ اقدامی، به ویژه در این شرایط بدون هزینه و پیامد نیست. مهم این است که جنگ ترکیبی دشمنان که بر اساس آن می‌خواهند ایران را ویرانه کنند و جنگ داخلی در کشور به راه بیندازند و پروژه تجزیه ایران را به پیش ببرند، وارد مرحله شکست کامل و نهایی شد. به نظر می‌آید، با اقدام مناسب و قانونی دستگاه قضا مبنی بر برخورد با اغتشاشگران در چنین مرحله‌ای قرار گرفته‌ایم. شرط موفقیت در این مرحله قانونمندی در فرآیند احکام قضایی، تهیه پیوست رسانه‌ای اقدامات و نهراسیدن از فشارهای گوناگون برخی در خارج و داخل کشور است. در انتها این نکته مهم را نیز باید اضافه کرد که برخورد مؤثر و بازدارنده با عوامل و محرکان خارجی اغتشاشات اخیر‌ـ نظیر عملیات نظامی علیه گروه‌های تجزیه‌طلب و خرابکار در اقلیم کردستان عراق‌ـ در زمان و مکان مناسب مقتدرانه ادامه می‌یابد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات