صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۵  ، 
کد خبر : ۳۴۲۶۵۹

تشریح برنامه‌های سالگرد شهادت شهید سلیمانی/ مقدم‌فر: پویش‌های مختلفی برای سالگرد حاج قاسم راه‌اندازی شده است

حمیدرضا مقدم‌فر رئیس ستاد مردمی سومین سالگرد بزرگداشت شهید حاج قاسم سلیمانی در نشست خبری که صبح امروز برگزار شد، با تسلیت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و گرامیداشت سالروز میلاد حضرت مسیح(ع) گفت: انقلاب اسلامی با تکیه بر معارف حضرت صدیقه طاهره(س) شکل گرفت و شکوفا شد، در ادوار مختلف و در دوران دفاع مقدس تکیه رزمندگان به آن حضرت بود و رزماندگان پشت لباس‌های خود نام حضرت زهرا(س) را می‌نوشتند.

وی با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی برجسته شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: شهید سلیمانی با حضرت زهرا(س) خیلی مأنوس بود و خودش می‌گفت که حضرت زهرا برای ما و همه رزمندگان مادری کرده است و شهادت حاج قاسم نیز با تأسی از حضرت زهرا بود. او تا پایان عمر هم‌چون حضرت زهرا وفای‌به‌عهد داشت و معتقد بود که رمز عاقبت بخیری تکیه بر ولایت است.

* دل‌ها در ایران و دنیا متوجه سردار دل‌ها شد

مقدم فر ادامه داد: عاقبت بخیری نشانه‌هایی دارد و یکی از این نشانه‌ها، علاوه بر شهادت که اوج عاقبت بخیری است، دل‌ها در ایران و دنیا متوجه سردار دل‌ها شد. یک نشانه دیگر اینکه او در زمان تشییع پیکرش همه افراد از افکار، مذاهب و اقوام مختلف حضور داشتند.

رئیس ستاد مردمی بزرگداشت سومین سالگرد شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی با بیان اینکه حاج قاسم به محور وحدت تبدیل شد، خاطر نشان کرد: نشانه دیگر اینکه برخلاف تصور دشمن، همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند راه سردار سلیمانی همچنان امتداد دارد. شهادت حاج قاسم سندی بر حقانیت و نشانه‌ای برای حیات انقلاب اسلامی بود؛ او حجتی برای زنده بودن انقلاب شد.

وی گفت: حاج قاسم همیشه زنده است و امتداد داشته و خواهد داشت. او قهرمان ملی و جهان اسلام است. امروز ما به حاج قاسم مانند گذشته نیاز داریم، چراکه نماد هویت ایرانی و اسلامی است.

وی در ادامه با اشاره به برنامه‌های مختلف سومین سالگرد بزرگداشت شهید سلیمانی گفت: پویش‌های مردمی مختلفی در سراسر کشور برای سالگرد شهادت شهید سلمیانی راه‌اندازی شده است، مثل پویش نذر نان، کتابخوانی و ...

* حاج قاسم نماد هویت ایرانی و اسلامی است

وی با بیان اینکه حاج قاسم رزمنده بود اما وقتی سیل و زلزله بود به کمک مردم می‌شتافت، تاکید کرد: ستادهایی هم که امروز برای بزرگداشت سالگرد شهید سلیمانی تشکیل شده مردمی است و مردم همه کارها را انجام خواهند داد.

مقدم فر گفت: حاج قاسم نماد هویت ایرانی و اسلامی است، حاج قاسم این دو هویت را دنبال می کرد، ایشان هم به دنبال اعتلای انقلاب اسلامی بود و هم ایران را حرم می دانست.

وی افزود: حاج قاسم و دوستانش معروف بودند که مدافع حریم وطن هستند و حاج قاسم ایران را هم صاحب حرم و حریم می دانست و اعتقاد داشت اگر ایران  آسیب ببیند خیلی از حرم‌ها آسیب خواهند دید.

مقدم فر در ادامه تاکید کرد: بعضی ها فکر می‌کردند نهضت بزرگ حاج قاسم با شهادتش پایان می یابد در حالی که شاهد بودیم روز به روز این نهضت بزرگتر می‌شود و این نماد خاموش نشد.

رئیس ستاد مردمی سومین سالگرد بزرگداشت شهید حاج قاسم سلیمانی در ادامه سخنانش گفت: اصل این ستاد سالگرد بزرگداشت شهید حاج قاسم سلیمانی، یک ستاد مردمی است و کسی جز مردم قرار نیست کاری انجام دهد. ما از بقیه دستگاه‌ها نیز که مایل بودند در این سالگرد کمک داشته باشند درخواست کردیم که کمکش  را به مردم انجام دهند.

وی افزود: ما از مدت‌ها قبل فراخوان هایی را برای ارسال ایده برای برگزاری هرچه بهتر این بزرگداشت منتشر کرده‌ایم و در این مدت ایده های خوبی نیز به ما رسید.

 

رئیس ستاد مردمی بزرگداشت سومین سالگرد شهادت حاج قاسم درخصوص انتخاب شعار «جان فدا»  به عنوان شعار سومین سالگرد شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: این شعار طبق وصیت نامه حاج قاسم انتخاب شد و با ایده های ارسالی از سوی مردم همخوانی داشت. دو کلمه «جان» و «فدا» نقطه اتصال بین مردم و سردار دلها بود.

مقدم فر ادامه داد: ما بررسی کردیم و دیدیم کلیدواژه جان فدا، نقطه و پیوند اصلی مردم با این قهرمان ملی است. این شعار نقطه وصلی بین مردم و حاج قاسم بود، حاج قاسم در وصیت‌نامه شان خطاب به مردم فرمودند که جان من هزاران بار فدای شما باد.

وی تصریح کرد: پویش وصیت نامه خوانی، پویش زیارت نیابتی و پویش حفظ کتاب از دیگر این پویش های مردمی در حوزه فرهنگی است.

* برگزاری «قهرمان جهانی مقاومت»

مقدم فر گفت: یک نمونه از پویش های اجتماعی «به رسم حاج قاسم» است که به دنبال گره‌گشایی از کار مردم و نیازمندان است.

وی اضافه کرد: پویش وصیت‌نامه‌خوانی، زیارت نیابتی، اهدای کتاب، پویش اجتماعی به‌رسم حاج قاسم برای گره‌گشایی از زندگی مردم با کمک‌های مومنانه، پویش «قاسم برای همه»، پویش «یک کار خوب» به نیت حاج قاسم ویژه دانشجویان، پویش‌های نذر خون و نذر نان را داریم که سال گذشته مردم در هزاران نانوایی یک تا چند روز نان مجانی توزیع کردند.

وی در تشریح دیگر برنامه‌ها گفت: نذر رهایی و گلریزان برای زندایان معسر و محکومان جرائم غیرعمد که بیش از پارسال انجام می‌گیرد، ارائه خدمات پزشکی در مناطق محروم، برپایی میز خدمت از سوی ادارات، نذر آموزش، نذر سلامت و توزیع اقلام پزشکی، نذر شادی و اهدای اسباب بازی تهیه‌شده توسط مردم، پویش شیفت ایثار را خواهیم داشت که کارگران در نظر دارند تا برای تولید بیشتر، یک شیفت اضافه‌تر مجانی به نیت قاسم کار کنند.

وی تاکید کرد: ما امسال برگزاری کنگره و همایش علمی تحت عنوان «قهرمان جهانی مقاومت» را خواهیم داشت. همچنین در روز 13 دی ماه ساعت 14 در مصلی مراسم ملی تهران برای سالگرد را خواهیم داشت.

مقدم فر تاکید کرد: پیش نشست «قهرمان جهانی مقاومت» 14 دی ماه در سالن اجلاس سران برگزار خواهد شد. همچنین در 5 استانی که میزبان تشییع شهید حاج قاسم بودند برنامه های متنوع و مفصلی خواهیم داشت.

* برگزاری اجتماع «دختران سلیمانی» نیز در ورزشگاه 12 هزار نفری آزادی

مقدم فر افزود: اجتماع بزرگ فرهنگیان و دانشجویان مراکز تربیت معلم در حرم مطهر امام خمینی برگزار خواهد شد. مراسم بین المللی تجلیل از ورزشکاران وفادار به آرمان های مقاومت نیز برگزار می‌شود.

مقدم فر تاکید کرد: در این ایام اجتماع «دختران سلیمانی» نیز در ورزشگاه 12 هزار نفری آزادی برگزار می‌شود.

مسئول ستاد مردمی بزرگداشت سومین سالگرد شهادت حاج قاسم گفت: در روزهای اینده مستند محافظان را خواهیم داشت که روایت محافظان سردار سلیمانی است.

وی افزود: ‌نمایش میدانی بزرگی در بوستان ولایت برگزار خواهد شد که روایت زندگی حاج قاسم از کودکی تا شهادت است.  مستند «بوکمال» روایت آزادسازی بوکمال و نقش سردار سلیمانی یک مستند بسیار جذاب است که برای اولین بار پخش خواهد شد.

 

منبع: فارس

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات