صفحه نخست >>  عمومی >> ویژه ها
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۳  ، 
کد خبر : ۳۴۲۶۷۸

از سربازی ولایت تا سرداری دل ها

حاج قاسم سلیمانی روحیه فداکاری، ایثار و گذشت داشت و مجاهدی فداکار بود که مومنان و مستضعفان را دوست داشت و زندگی خود را وقف مجاهدت در راه احقاق حقوق آنها کرد.

۱۳ دی ماه سالروز شهادت بزرگ مردی است از تبار اولیای خدا؛ حاج قاسمی که این روزهاکمتر کسی است که او را نشناسد و دل به اقتدار و اخلاص و مهربانیت زبانزدش نسپارده باشد.

از دیار کرمان و از دامن خانواده ای متدین
سردار شهید حاج قاسم سلیمانی از دیار کرمان  بود که در دامن خانواده ای متدین با مکتب راستین اهل بیت آشنا و با آن اخت گرفت؛ مکتبی که سبب شد این فرمانده مقتدر و شجاع و مخلص برای خدا کار کند و در هر کاری ابتدا رضای خدا را در نظر داشته باشد.

 حاج قاسم فرمانده ای مردمی بود که هیچگاه خود را از آنها برتر و بالاتر ندانست و  برای مردم دلسوزی می کرد و بین مردم، با مردم و همراه آنها بود.

مدافع خط مقدم مبارزه با تروریسم
شاید اولین دلیل موفقیت های حاج قاسم همین ارتباط زیبایش با مردم  بود که توانست در خط مقدم مقابله با تروریسم و گروه های تکفیری بایستد  و در سپر دفاعی ای که برای یک ملت در برابر تروریسم تکفیری ایجاد کرده موفق باشد و مردم در سایه عملکرد درست وی در این عرصه احساس امنیت داشتند.

محبوبیت بین المللی
سردار سلیمانی نه تنها در میان مردم شهر و دیار خود  بلکه در میان تمام مردم ایران زمین و دیگر کشورها از   سوریه، لبنان، عراق و فلسطین  تا محور مقاومت سردار دل ها در دل مردم باشد. چرا که با نابودی گروه های تکفیری و داعش و  امنیت را برای نه تنها مردم کنونی منطقه بلکه برای نسل های آینده این کشورها رقم زده است.

شجاع و نترس از دشمنی دشمنان قدار
شجاع دلی که در مقابل دشمنی های آمریکا و اسراییل نهراسید و به پشتوانه ولایت فقیه و اذن رهبری برای امنیت و آزادی منطقه ایستادگی کرد و پیروز شد  و امروز در یاد هر شهروندی از حلب یا دیرزور و جنوب لبنان و نوار غزه ساکن است، شاید تنها نامی که در ذهن آنها به عنوان منجی حک شده نام سردار سلیمانی  است.

مکتب سلیمانی  و آموزه های اهل بیت
به فرموده مقام معظم رهبری سردار سلیمانی یک مکتب بود مکتبی برگرفته از آموزه های اهل بیت یعنی هر کاری برای خدا و رضای خدا انجام شود.
اخلاص و صداقت از جمله مهمترین ویژگی های مکتب حاج قاسم بود اخلاصی که همه مردم آن را درک میکردند و صداقتش را دوست داشتند و شاید این امر هم یکی از دلائلی بود که سبب شد حاج قاسم سردار دل ها باشد.

از فداکاری تا بی باکی
حاج قاسم سلیمانی روحیه فداکاری، ایثار و گذشت داشت و مجاهدی فداکار بود که مومنان و مستضعفان را دوست داشت و زندگی خود را وقف مجاهدت در راه احقاق حقوق آنها کرد.
 شجاعت و بی باکی سردار سلیمانی در برابر قدرت‌های عالم یکی دیگر از علت‌های علاقه مردم به وی است. حاج قاسم وقتی وارد میدان نبرد با استکبار و دشمن می‌شد، ذره‌ای ترس به خود راه نمی‌داد و  شخصیتی بود که در جایگاه بالای مدیریتی در مسائل نظامی کشور قرار گرفته بود، بدون اینکه کوچک‌ترین فکری برای بهره‌برداری خود و خانواده‌اش داشته باشد که کمتر مدیر ارشدی پیدا می‌شود که در عرصه مدیریتی با همه مردم همانگونه رفتار کند که با خویشاوندان خود رفتار می‌کند. حاج قاسم هرگز از موقعیت اجتماعی خود برای منافع شخصی استفاده نکرد و زندگی ساده را بر اشرافی‌گری و رانت‌خواری ترجیح داد.

سرباز ولایت و فروتن در برابر خانواده شهدا
از اینها که بگذریم حاج قاسم  ولایت‌پذیر و سرباز واقعی  ولایت بود و وقتی در برابر رهبری قرار می‌گرفت با تمام وجود احساس می‌کردیم که یک سرباز واقعی ولایت را مشاهده می‌کنیم.

وی مجاهدی شجاع بود که در برابر مردم و به‌خصوص خانواده شهدا متواضع و فروتن بود.  همه مردم را دوست می‌داشت و هرچند در زندگی خط قرمزهایی داشت اما سعی می‌کرد به همه احترام بگذارد و لبخند خود را به هرکس که در مقابلش قرار می ‌رفت هدیه کند.
 شخصیتی دین‌ورز، معنوی و اخلاق محور داشت. معنویت دینی و ارتباط معنوی با خداوند و اهمیت دادن به فرامین الهی یکی از رموز مهم موفقیت در زندگی این سردار بزرگ اسلام بود .

محبوبیت مردمی و خادم اهل بیت
شاید مهمترین عنصر موفقیت حاج قاسم که مهمترین  قسمت مکتب حاج قاسم نیز بود محبوبیت مردمی و جایگاه این ژنرال بزرگ جنگ  میان مردم بود فرمانده مقتدری که هرگز در برابر مستکبران و زورگویان کوتاه نیامد تا آرامش و امنیت را همانطور که پیش از این در سیستان بلوچستان و نواحی جنوب شرقی کشور با هلاکت تروریستها  برقرار کرده بود این بار برای مردم منطقه به ارمغان بیاورد.
حاج قاسم سلیمانی خادم اهل بیت(ع) بود و  خداوند اراده کرده است که حاج قاسم را محبوب دل‌ها و قلوب میلیون‌ها انسان با ایمان کند و علت محبوبیت فراگیر را تنها اراده بایددانست.
 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات