صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۳  ، 
کد خبر : ۳۴۲۶۷۱

اسلامی: در آینده تبدیل به قطب تولید داروها بر مبنای دوتره خواهیم شد

محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در مراسم افتتاح مرکز «گامانایف» مجتمع بیمارستانی یاس گفت: در سازمان انرژی اتمی سعی کرده‌ایم در پیشرفت علوم و فنون هسته‌ای به صورت شتاب‌دهنده حرکت کنیم و با اقدامات راهبردی به نتایج مهم دست یابیم.

وی افزود: ایرانی‌ها همواره مولد علم بوده‌اند و در زمینه علوم و دانش پیشرو و پیشتاز هستند.   

اسلامی تاکید کرد، سازمان انرژی اتمی ایران افتخار دارد که تاثیرگذار بوده و توانایی قابلیت‌سازی را در اختیار دارد و در راه پیشرفت کشور و اقدامات نتیجه‌بخش حرکت می‌کند. 

وی افزود: یک میلیون بیمار می‌توانند از داروهای تولید شده توسط سازمان انرژی اتمی ایران استفاده کنند. خوشبختانه اکنون قابلیت تولید رادیو داروها، سامانه‌های پرتودهی و ... را داریم.  

 اسلامی از تبدیل شدن ایران به قطب تولید داروها بر مبنای دوتره اعلام کرد: در آینده‌ای نه چندان دور تبدیل به قطب تولید داروهایی بر مبنای دوتره خواهیم شد که این داروها جایگزین بسیار مناسبی برای داروهایی شیمیایی محسوب می‌شوند و نسبت به آنها کمترین عوارض را دارا هستند. نکته مهم؛ بحث تولید کبالت 60 است که به دنبال قابلیت‌سازی در عرصه داخلی هستیم و شرایط گوناگونی برای تامین آن وجود دارد.

رئیس سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: باید توجه داشت که کشور به دستگاه گامانایف احتیاج دارد و امید است بتوانیم در گام‌های مقدماتی سورس مورد نیاز آن را در داخل تامین کرده و در اختیار مراکز قرار دهیم.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات