صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۷  ، 
کد خبر : ۳۴۲۷۰۷

وداع تهرانی‌ها با ۲۰۰ شهید گمنام دفاع مقدس در شب شهادت حضرت زهرا(س)

مراسم وداع با پیکرهای مطهر 200 شهید گمنام تازه تفحص‌ شده هشت سال دفاع مقدس، امشب در باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

وداع تهرانی‌ها با 200 شهید گمنام دفاع مقدس در شب شهادت حضرت زهرا(س) + فیلم و عکس

در شب شهادت دخت مکرم پیامبر اسلام، حضرت زهرا سلام الله علیها، مردم تهران همراه با مسئولان کشوری و لشکری با حضور در این مراسم با شهدای هشت سال دفاع مقدس وداع کردند.

این مراسم از نماز مغرب و عشا آغاز شد و با قرائت زیارت عاشورا ادامه پیدا کرد.

اجرای سرود و روضه خوانی از بخش های دیگر این مراسم بو‌د. همچنین حسن رحیم‌پور ازغدی در این برنامه سخنرانی کرد و حجت الاسلام میراحمدی به ذکر مصیبت اهل بیت سلام الله علیهم پرداخت.

حسن رحیم‌پور ازغدی در این مراسم طی سخنانی با اشاره به ازخودگذشتگی رزمندگان که زمینه را برای شکست دشمن بعثی در جنگ تحمیلی فراهم کرد، گفت: رزمندگان ما در عملیات‌های مختلف تا آخرین گلوله جنگیدند و با از خودگذشتگی و تقدیم جان خود به شهادت رسیدند.

وی اضافه کرد: صدام در سال 1369 در نامه‌ای به شکست خود و پیروزی ایران در دفاع مقدس اعتراف کرد. او در همانجا گفت که شما بر هر چه می‌خواستید رسیدید. هم‌چنین رئیس سازمان ملل نیز سال‌ها بعد از اتمام جنگ، به صراحت اعلام کرد که شروع‌کننده جنگ، قطعاً صدام و رژیم بعث بود. البته دلیل این اعتراف نیز این بود که صدام به کویت حمله کرد و به نوعی با خودشان درگیر شد.

موضوع دیگری که باید اشاره کنم نگاه امام به جنگ و شهدا است. عده‌ای بعد از جنگ می‌گفتند که صدام هنوز زنده است و با این کار می‌خواستند تلاش رزمندگان را زیرسوال ببرند. آنها امروز را نمی‌دیدند که صدام از بین رفته اما انقلاب اسلامی و شهدای آن پابرجا هستند. در همان روزها امام خمینی (ره) می‌فرمودند که «خدایا تو میدانی که ما سر سازگاری با کفر را نداریم و همه تکیه‌گاه ما تو هستی.»

عضو شورای انقلاب فرهنگی بیان داشت: این بچه‌ها که هم‌اکنون پیکر پاکشان را بدرقه می‌کنیم، فرزندان واقعی مکتب حضرت زهرا سلام الله علیها هستند، چرا که آنها در مسیری بودند که حضرت زهرا سفارش کرده بود، در این مسیر زیستند و رفتند. حضرت زهرا مظهر رحمت الهی است و این بچه‌ها نیز دست رحمت الهی بودند. از سویی دیگر، این بچه‌ها قهرمان اخلاص بودند و حضرت زهرا آموزگار اخلاص بودند.

وی ادامه داد: امروز شیعیان راستین پیش چشم ما هستند. همان‌هایی که در عملیات کربلای 4 غواص بودند و به شهادت رسیدند. این روزها سالروز عملیات کربلای 4 است، در شب عملیات ستون غواصان را به یاد دارم که چگونه سخن می‌گفتند. از یکی‌شان پرسیدم: «امشب راهکار چه طور است؟» پاسخ داد: «بیش از 30 رده موانع پیش‌روی ماست و باید از سیم‌های خاردار بگذریم.» دیگری می‌گفت: «ما را می‌زنند اما هر طور شده خط را می‌شکنیم و اگر بچه‌های پشت سر ما بیایند، حتما جزیره را می‌گیریم.» به یاد دارم که آن غواصان، دم آب حنا بسته و جشن شهادت گرفته بودند. آنها این گونه در کنار حور به سجده رفتند.

رحیم‌پور ازغدی در پایان گفت: کسانی که گمان می‌کردند این خون‌ها خشک خواهد شد، اشتباه می‌کردند و این نهضت روز به روز جهانی‌تر خواهد شد.

وداع با شهید

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات