سیاسی >>  امنیتی - دفاعی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۲  ، 
کد خبر : ۳۴۳۰۲۰

سرلشکر صفوی: نظم جدیدی در جهان و منطقه در حال شکل‌گیری است

همایش «مکتب شهید سلیمانی و نظم جدید جهانی» صبح امروز(دوشنبه ۱۲ دی‌ماه) با حضور سرلشکر سید یحیی صفوی دستیار و مشاور فرمانده کل قوا، احمد وحیدی وزیر کشور، سردار اسماعیل احمدی مقدم رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی و جمعی از مقامات کشوری و لشکری در دانشگاه عالی دفاع ملی برگزار شد.

سرلشکر صفوی: نظم جدیدی در جهان و منطقه در حال شکل‌گیری است

سرلشکر سید یحیی صفوی دستیار و مشاور فرمانده کل قوا صبح امروز (دوشنبه ۱۲ دی‌ماه) در همایش مکتب شهید سلیمانی و نظم نوین جهانی که در دانشگاه عالی دفاع ملی برگزار شد، گفت: آمریکایی ها طی چند دهه گذشته هم اشتباهات بسیاری را مرتکب شدند و هم شکست های بسیاری را پذیرفتند.  یکی از اشتباهات راهبردی آن ها نیز به شهادت رساندن دو سردار بزرگ سپاه اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس بود.

وی افزود: آمریکایی ها تصور کردند با شهادت شهید سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس جبهه مقاومت اسلامی نابود خواهد شد. همانطور که آمریکایی‌ها در حمله نظامی به افغانستان و حمله نظامی به عراق دچار اشتباهات استراتژیک شدند و‌ در طول ۲۰ سال بیش از ۸ هزار میلیارد دلار هزینه کردند، بیش از ۳۵ هزار کشته و زخمی دادند و آبروی آن‌ها رفت و سرانجام بدون هیچ دستاوردی مجبور به فرار از افغانستان مظلوم شدند.

دستیار و مشاور فرمانده کل قوا با اشاره به اشتباهات آمریکایی‌ها تاکید کرد: آمریکایی ها نمی‌فهمند شهادت به چه معناست و قدرت ملت ها و قدرت مقاومت را نمی فهمند. 

سرلشکر صفوی بیان کرد: آنچه در آینده شاهد آن خواهیم بود کاملا از آنچه در تاریخ گذشته جهان و منطقه رخ داده متفاوت خواهد بود. یک نظم جدید در جهان و منطقه در حال شکل‌گیری است و آن نظم نوین جهانی که آمریکایی ها بر محور تک قطبی شدن قدرت یا قدرت هژمون که بعد از فروپاشی شوروی به دنبال آن بودند، کاملاً شکست خورده است.

دستیار و مشاور فرمانده کل قوا با اشاره رویارویی با جبهه استکبار و جبهه مقاومت در برابر یکدیگر در سطح جهان تصریح کرد: ما شاهد یک رویارویی در مقیاس جهانی، قاره‌ای و منطقه‌ای هستیم. جبهه استکبار به رهبری آمریکایی‌ها و هم‌پیمانان ها در اروپا و نوکران منطقه‌ای آن‌ها در غرب و شرق آسیا در مقابل جبهه مقاومت رهبری انقلاب اسلامی و کشورها و ملت های عضو جبهه مقاومت.

وی افزود: راهبرد جبهه استکبار تحمیل قدرت از طریق قدرت نظامی جنگ ترکیبی و جنگ رسانه‌ای است و جبهه مقاومت و رهبری انقلاب اسلامی و راهبرد رهبر معظم آن قدرت نرم تمدن سازی و قدرت نرم است.

وحیدی: شهید سلیمانی پس از امام و رهبر معظم انقلاب، چهره سوم انقلاب اسلامی است

احمد وحیدی وزیر کشور نیز در این مراسم، گفت: شهید سلیمانی امروز پس از امام و رهبر معظم انقلاب چهره سوم انقلاب اسلامی است.

وی افزود: یکی از افراد و جاهایی که می‌توان از طریق آن انقلاب را شناخت شهید سلیمانی است و توانسته است یک مسیر حرکتی را در ادامه انقلاب و در دوران انقلاب طرح کند که امروز دارای چنین چهره برجسته و بزرگ است.

وزیر کشور با بیان اینکه وجود شهید سلیمانی یک وجود توسعه یافته است، تاکید کرد: البته ممکن است هر کسی به او از یک حوزه نگاه کند. اگر به عرفان شهید بزرگوار نگاه کنیم و جملاتی که به ویژه پس از شهادت از او منتشر شد و گفته ها و نوشته های ایشان ملاحظه کنیم، شاهد دریایی از عشق محبت و توجه به خداوند و عشق سرشار و یک جهاد عارفانه‌ای هستیم که در عمل این شهید بزرگوار مشاهده می کنیم.

وی افزود: فردی که به نقطه‌ای برسد که بگوید من عاشق دیدار خداوند هستم یک سخن بسیار ارزشمند و مهم را عنوان کرده است. این جمله را یک شهید و کسی است که به وصال رسیده، عنوان می‌کند نه فردی که براساس مکتوبات در کتاب ها.

وحیدی با اشاره به روابط عاطفی شهید سلیمانی با خانواده‌های شهدا گفت: رابطه عمیق عاطفه شهید سلیمانی با خانواده‌های شهدا یک موضوع بسیار ارزشمند و عاطفی بسیار مهم است و آن را می توان از نامه هایی که او به خانواده‌های شهدا نوشته، شاهد بود.

وی ادامه داد: حمله صادقانه شهید سلیمانی نیز یکی دیگر از ویژگی‌های بارز شهید سلیمانی است و فردی که می‌خواهد به طور عملی از او پیروی کند مشخص و روشن است که چگونه می‌توان از درس بگیرد و راه را طی کند.

وزیر کشور بیان کرد: هنگامی که به تدبیر و فکر شهید سلیمانی نگاه می‌کنیم این ویژگی همراه با شجاعت و قدرت است. او دارای یک شجاعت به‌سزا به همراه تمام تدابیر و ملاحظات است. شجاعت او از جنس یک ماجراجویی نبود بلکه از جنس یک تدبیر و عقلانیت بود.

وی افزود: مدرسه شهید سلیمانی برای همه افرادی که می‌خواهند در مسیر انقلاب باشند یک الگوی روشن و مبین است. راهی که او نشان داد، بسیار مهم بود و خود یک رهرو و راهبر این راه بود.

 

منبع: فارس

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات