سیاسی >>  امنیتی - دفاعی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۷  ، 
کد خبر : ۳۴۲۹۴۷

همایش ملی مکتب شهید سلیمانی و نظم جدید جهانی برگزار می‌شود

سردار هادی مراد پیری معاون هماهنگ کننده پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید سپهبد پاسدار حاج قاسم سلیمانی گفت: همایش ملی مکتب شهید سلیمانی و نظم جدید جهانی با سخنرانی جمعی از فرماندهان نظامی و وزرای دولت برگزار می‌شود.

همایش ملی مکتب شهید سلیمانی و نظم جدید جهانی برگزار می‌شود

وی در تشریح اهداف و ضرورت برگزاری این همایش گفت: با گذشت ۳ سال از جنایت بزرگ رئیس‌جمهور سابق رژیم تروریستی ایالات متحده امریکا در به شهادت رساندن سردار دل‌ها سپهبد پاسدار حاج قاسم سلیمانی، همچنان شاهد پدیدار شدن ابعاد نوینی از نفوذ اندیشه، آرمان‌ و مکتب آن شهید گرانقدر در منطقه و جهان هستیم.

دبیر همایش ملی مکتب شهید سلیمانی و نظم جدید جهانی با تأکید بر نقش مجاهدت سردار سلیمانی در دوران حیات پرافتخارشان و همچنین تأثیرگذاری مکتب ایشان پس از شهادتشان در تغییر هندسه قدرت و ایجاد نظم جدید جهانی خاطرنشان ساخت: بحران مشروعیت آمریکا در غرب آسیا و ایجاد بسترهای اخراج آنان از منطقه و تغییر هندسه قدرت و نشانه هایی که از تغییر نظم سابق جهانی و شکل گیری نظم جدیدی در دنیا دیده می شود، محصول بیش از دو دهه مجاهدت سردار سلیمانی در جبهه بین الملل مقاومت اسلامی و آثار شهادت ایشان و یارانشان به شمار می رود.

سردار پیری افزود: برای درک این رابطه و تبیین این موضوع مهم، پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس با مشارکت دانشگاه عالی دفاع ملی ، همایش ملی مکتب شهید سلیمانی و نظم جدید جهانی را برگزار می کنند.

وی گفت: شهید سلیمانی، امنیت"مردم پایه"، نقش شهید سلیمانی در سپرسازی بین المللی و منطقه ای جبهه مقاومت، چرایی فرهمندشدن سیره سلیمانی در عرصه بین المللی، نقش "عقلانیت" و "مدیریت" در مکتب شهید سلیمانی، شهید سلیمانی و مدیریت بحران، شهید سلیمانی و سبک زندگی اسلامی، شهید سلیمانی و نظام ولایت فقیه، نقش "عدالت" و "معنویت" در مکتب شهید سلیمانی، شهید سلیمانی و جذب حدأکثری، شهید سلیمانی در صحنه تغییرات عظیم و موازنه قدرت محورهای این همایش را تشکیل می دهند.

سردار پیری افزود: همچنین در این همایش برای نخستین بار در کشور از درس مکتب سلیمانی که به همت پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس و دانشگاه جامع امام حسین(ع) و سایر دانشگاههای معتبر کشور تدوین شده و در سیر مراحل تصویب وزارت علوم قرار گرفته است رونمایی خواهد شد.

وی در پایان گفت: این همایش با سخنرانی سرلشکر صفوی، سردار احمدی مقدم، فالح فیاض رئیس جنبش بسیج مردمی عراق، احمد وحیدی وزیر کشور، حجت الاسلام و المسلیمن خطیب وزیر اطلاعات، کمال خرازی رئیس شورای راهبردی روابط خارجی و جمعی از اندیشمندان جهان اسلام در تاریخ 12 دی 1401 در دانشگاه عالی دفاع ملی برگزار خواهد شد.

 

منبع: فارس

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات