سیاسی >>  امنیتی - دفاعی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۵  ، 
کد خبر : ۳۴۲۳۹۲

سرلشکر صفوی: هدف کلان دشمنان تشکیل جبهه مشترک برای عصبانی کردن مردم است

سرلشکر پاسدار سید یحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در نخستین همایش ملی رویکرد‌های نوین در مدیریت مرز گفت: دشمنان ما، ایران را بهتر از ما می‌شناسند و می‌دانند، ایران چقدر قدرتمند است؛ آن‌ها موقعیت جغرافیایی و ژئوپلیتیک ایران را به خوبی می‌شناسند.

سرلشکر صفوی: هدف کلان دشمنان تشکیل جبهه مشترک برای عصبانی کردن مردم است

وی با بیان اینکه امنیت کشور‌ها از مرز شروع می‌شود، افزود: کشوری قدرتمند است که در مرز قدرتمند باشد و اگر کشوری مرزهایش را کنترل کند، اقتصاد کشورش را کنترل می‌کند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا بیان کرد: گذشت زمان نه‌ تنها از اهمیت مرز‌ها کم نکرده، بلکه این اهمیت را بیشتر هم کرده است. فرماندهی مرزبانی باعث افتخار ایران است. فعالیت دستگاه انتظام‌بخش کشور در طول سال‌های فعالیت خود با علم و خردمندی بوده است. 

سرلشکر صفوی با بیان اینکه هدف کلان دشمنان ایران این است که مردم را ناراحت و عصبانی کنند و جبهه مشترکی را علیه ایران تشکیل داده‌اند، تصریح کرد: اکنون ما در سال، پنج میلیون گردشگر خارجی داریم، اما ظرفیت این را داریم که تا ۲۵ میلیون گردشگر خارجی را هم میزبانی کنیم.

وی افزود: توسعه سواحل مکران به سمت اقیانوس هند، توسعه بنادر و راه‌آهن، ترانزیت کالا از بندر چابهار به سمت افغانستان، آسیای مرکزی و روسیه، انتقال خطوط نفت خام از جزیره خارگ به بندر جاسک و کاهش وابستگی به تنگه هرمز، ترانزیت کالا، برق، مخابرات و سوخت به افغانستان، به نتیجه رسیدن خط لوله گاز ایران-پاکستان، هندوستان و برقراری روابط اقتصادی ـ سیاسی و تجاری با پاکستان فرصت‌های جمهوری اسلامی ایران در حوزه ژئوپلتیکی فلات ایران است.

سرلشکر صفوی تأکید کرد: ما احتیاج به دیپلماسی دفاعی-امنیتی داریم و مهم‌ترین موضوع برای رسیدن به این مهم، دیپلماسی اقتصادی و گردشگری است. روابط اقتصادی امنیت می‌آورد؛ چراکه امنیت دوطرفه است.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا، گفت: بهتر بود که دستگاه سیاست خارجی با همکاری ستادکل نیرو‌های مسلح در انعقاد قرارداد‌های عدم تعرض فی‌مابین ایران و کشور‌های همسایه همت می‌کردند.

سرلشکر صفوی در پایان خاطرنشان کرد: در قرن کنونی شاهد تغییر و تحول و جابه‌جایی مفاهیم امنیت و قدرت در مقیاس جهانی و منطقه‌ای هستیم و اگر ما اصول برخورد با قدرت‌های بزرگ را در سیاست خارجی، هوشمندانه انتخاب کنیم، آنگاه کشورمان در چرخه‌های بزرگ سیاسی و اقتصادی در جهان رشد بهتری خواهد داشت.

 

منبع: فارس

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات