اقتصادی >>  اقتصادی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۸  ، 
کد خبر : ۳۴۳۱۹۲

‌ضرورت تعیین تکلیف لایحه بودجه 1402 در سال جاری

محمدحسین فرهنگی در مورد آخرین خبرها از لایحه بودجه 1402، اظهار داشت: لایحه بودجه در اختیار هیأت رئیسه مجلس است و باید از آنها پیگیری شود، هنوز لایحه به دست نمایندگان مجلس نرسیده و از سوی هیأت رئیسه هم اعلام وصول نشده است.

‌ضرورت تعیین تکلیف لایحه بودجه 1402 در سال جاری/ قانون برنامه ششم تا پایان امسال به قوت خود باقی است

وی افزود: اگر لایحه بودجه اعلام وصول نشود و آن را موکول به تصویب قانون برنامه هفتم توسعه کنند، نه قانون برنامه به سرانجام می‌رسد و نه لایحه بودجه سال آینده به نتیجه می‌رسد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: قانون برنامه ششم توسعه که سال گذشته به پایان رسیده بود یک سال تمدید شد و تا آخر سال جاری به قوت خود باقی است، از طرفی سیاست‌های کلی برنامه هفتم هم تدوین شده است و اکنون مجلس می‌تواند براساس سیاست‌های کلی برنامه هفتم و قانون تمدید شده برنامه ششم لایحه بودجه 1402 را تصویب کند.

فرهنگی گفت: تعدادی از نمایندگان مجلس تاکنون تذکرات شفاهی به هیأت رئیسه مجلس اعلام کردند که چرا لایحه بودجه 1402 را اعلام وصول نمی‌کند.

وی تأکید کرد: لایحه بودجه دولت برای فعالان بخش خصوصی و کارآفرینان و پیمانکاران بسیار مهم است. ارقامی مانند نرخ ارز، میزان فروش نفت، مالیات‌ها، دستمزدهای کارمندان، بودجه عمرانی و سایر مؤلفه‌‌های اقتصادی لایحه بودجه بسیار مهم است و باید تعیین تکلیف شود.

این نماینده مجلس اظهار داشت: اگر قرار باشد لایحه بودجه سال آینده بلاتکلیف بماند و قانون بودجه امسال را برای 2-3 ماه سال آینده تمدید کنیم، یعنی پرداخت‌های دولت در سال آینده مثل پرداخت‌های قانون بودجه 1401 خواهد بود و من موافق این کار نیستم، بلکه باید بودجه 1402 تعیین تکلیف و تصویب شود.

فرهنگی در پاسخ به اینکه رسیدگی به لایحه برنامه هفتم چقدر زمان می‌برد؟ عنوان کرد: این بستگی به سرعت رسیدگی مجلس دارد و حداقل 45 روز کاری زمان برای تصویب لایحه برنامه هفتم لازم است. زمان رسیدگی در کمیسیون‌های تخصصی و کمیسیون تلفیق و سرعت رسیدگی در صحن مجلس در این مسئله دخیل است.

وی تأکید کرد: من موافق تعیین تکلیف نهایی لایحه بودجه 1402 تا قبل از پایان سال هستم.

 

منبع: فارس

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات