صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۲  ، 
کد خبر : ۳۴۳۲۹۰

سینگال مثبت دیگر برای احیای روابط ایران و عربستان؛ صادرات کالاهای ایرانی به عربستان از سر گرفته شد

از ابتدای سال جاری تا پایان آبان‌ماه، بیش از ۳۰ هزار تن کالا به ارزش ۱۴ میلیون و ۷۱۰ هزار دلار به عربستان صادر شده است.
پایگاه بصیرت / گروه بین‌الملل

https://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gifhttps://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gif پس از چند سال وقفه بار دیگر میزان صادرات ایران به عربستان در سال جاری از سر گرفته شد. این درحالی است در سال گذشته عملا صادرات ایران به عربستان متوقف بود و کل عدد ثبت شده در این حوزه حتی به ۴۲ هزار دلار نیز نمی‌رسید. اما از ابتدای سال جاری تا پایان آبان‌ماه، بیش از ۳۰ هزار تن کالا به ارزش ۱۴ میلیون و ۷۱۰ هزار دلار به عربستان صادر شده است.

* بدین ترتیب که در ۴۰ روز اخیر بیش از ۳۰ هزار تن شمش فولاد به ارزش بیش از ۱۴ میلیون و ۲۰۷ هزار دلار و ۶۰ تن انگور بی‌دانه به ارزش ۱۲۶ هزار دلار به این کشور صادر شده است.

* حدود ۹۶ درصد از کالاهای صادر شده به عربستان را شمش آهن و فولاد تشکیل می‌دهند. بدنه کامیون و سنگ مرمر نیز دیگر کالاهای صادراتی ایران به عربستان بوده است.

* این خبر درحالی منتشر می‌شود که هفته گذشته رسانه‌ها تصویری از دیدار سیدمحمد حسینی، دستیار رئیس‌جمهور اسلامی ایران و فیصل بن‌فرحان وزیر امور خارجه سعودی در حاشیه در مراسم تحلیف لولا داسیلوا رئیس‌جمهور برزیل منتشر کرده بودند.

* به گفته این رسانه‌ها وزیر خارجه سعودی در این دیدار بر اهمیت گفتگو پیرامون موضوعات مورد اهتمام دو کشور و رفع نگرانی‌های موجود تاکید کرده و افزوده بود که نوع روابط دو کشور بر وضعیت منطقه تاثیرگذار است.

* پیش از این نیز وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در حاشیه نشست بغداد ۲ در اردن با وزیر خارجه سعودی دیدار کرده بود. حسین امیرعبداللهیان در بخشی از توییت خود پس از نشست بغداد 2 نوشت، در حاشیه این نشست فرصتی برای دیدار با برخی از همتایانم از جمله وزرای خارجه عمان، قطر، عراق، کویت و سعودی فراهم شد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات