صبح صادق >>  دیدگاه >> گزارش
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۲  ، 
کد خبر : ۳۴۳۴۲۲

رسوایی پشت رسوایی

سازمان تروریستی‌‌ـ جاسوسی «موساد» سال ۱۹۵۱ تأسیس شد و از همان ابتدا، مدیریت کلان آن برعهده نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی قرار گرفت. نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، به صورت مستقیم‌ مسئولیت‌هایی، همچون تعیین رئیس و مقامات مهم و همچنین تأیید[...]
پایگاه بصیرت / حسین چخماقی

سازمان تروریستی‌‌ـ جاسوسی «موساد» سال ۱۹۵۱ تأسیس شد و از همان ابتدا، مدیریت کلان آن برعهده نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی قرار گرفت. نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، به صورت مستقیم‌ مسئولیت‌هایی، همچون تعیین رئیس و مقامات مهم و همچنین تأیید و تصویب عملیات‌های این سرویس جاسوسی را برعهده دارد. شکست‌های مفتضحانه موساد طی ۷۳ سال گذشته، به ویژه در دهه‌های اخیر، ضربه شدیدی بر وجهه این سازمان تروریستی‌‌ـ جاسوسی وارد کرده است. ناکامی در ماجرای ترور رهبران حزب‌الله لبنان و گروه‌های مقاومت فلسطینی در نیوزیلند در سال ۲۰۰۴، دستگیری مزدوران موساد در سوئیس در سال ۱۹۹۸ که می‌خواستند یکی از افراد مرتبط با حزب‌الله را ترور کنند، بازداشت و مجازات چهار عامل‌ موساد در قبرس در سال ۱۹۹۱ که قصد ورود به سفارت ایران را داشتند و همچنین ترور یک شهروند مراکشی به جای یک مقام فلسطینی در سال ۱۹۷۲ در کشور نروژ، گوشه‌ای از رسوایی‌های سازمان تروریستی‌ـ ‌جاسوسی موساد از بدو تأسیس تا امروز بوده است. نگاهی به هزیمت‌های اخیر موساد در اجرای نقشه علیه جمهوری اسلامی ایران نیز به وضوح نشان‌دهنده غلبه نیروهای اطلاعاتی‌ـ ‌عملیاتی جمهوری اسلامی ایران بر نقشه‌ها و طراحی‌های خصمانه سرویس تروریستی‌‌ـ جاسوسی رژیم صهیونیستی است.
مجازات هفت نفر از مرتبطان موساد
در خرداد ماه سال جاری، شبکه‌ا‌ی از اراذل و اوباش سابقه‌دار و مرتبط با سرویس اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در نتیجه همکاری سازمان اطلاعات سپاه و‌ وزارت اطلاعات شناسایی و دستگیر شدند. اراذل و اوباش عضو این شبکه، با هدایت سازمان جاسوسی موساد، اقدام به سرقت و تخریب اموال شخصی و عمومی، تهیه فیلم و عکس از منازل هدف، خرید و فروش اسلحه، آدم‌ربایی و اخذ اعترافات ساختگی می‌کردند و دستمزد خود را به‌صورت ارز دیجیتال می‌گرفتند. سرانجام، روز ۱۳ آذر و پس از طی مراحل قضایی این پرونده، متهمان ردیف اول تا چهارم به نام‌های «حسین اردوخان‌زاده»، «شاهین ایمانی محمودآباد»، «میلاد اشرفی‌آتباتان» و «منوچهر شهبندی‌بجندی» به جرم همکاری اطلاعاتی با رژیم صهیونیستی و آدم‌ربایی به دار مجازات آویخته شدند و سه متهم دیگر نیز بر اساس جرایمی، از جمله ارتکاب جرم علیه امنیت کشور، معاونت در آدم‌ربایی و نگهداری سلاح به پنج تا ده سال حبس محکوم شدند.
دستگیری جاسوس موساد در کرمان
در ۲۵ آبان نیز سازمان اطلاعات سپاه در استان کرمان اعلام کرد، یکی دیگر از جاسوسان موساد را که قصد عملیات خرابکارانه داشته، دستگیر کرده است. این جاسوس موساد در بخشی از اعترافاتش درباره نحوه به‌کارگیری خود از سوی موساد گفت: «در اینترنت تبلیغی دیدم که متعلق به سرویس‌های اسرائیل بود. این تبلیغ باعث شد که کنجکاو شوم و به‌ سمت این کار بروم. درخواستی برای آنها ایمیل کردم و برای جلب رضایت‌شان، اعلام کردم که آمادگی انجام هر نوع اقدامی در راستای اهداف موساد در ایران را دارم. به همین جهت، تمام مدارک هویتی خود را برای افسران سرویس‌های اطلاعاتی رژیم ارسال کردم.»
شاهکار اطلاعاتی
اما شاهکار نیروهای اطلاعاتی ایران در مقابله با سازمان جاسوسی موساد به عملیات اخیر آنها برمی‌گردد؛ جایی که در روزهای یکم و بیستم دی‌ماه، به ترتیب چهار و دو تیم این سازمان جاسوسی را در داخل کشور شناسایی و دستگیر کردند. در جریان کشف این شبکه‌ جاسوسی از سوی سربازان گمنام امام زمان(عج)، ۲۳ نفر از عناصر عملیاتی و پشتیبانی موساد در استان‌های تهران، اصفهان، یزد، آذربایجان‌غربی و گلستان شناسایی شدند؛ همچنین ۱۳ نفر از اعضای این شبکه که در داخل کشور حضور داشتند، دستگیر شدند و تجهیزات گوناگون عملیاتی آنها نیز کشف و ضبط شد. سرپل این شبکه که در یکی از کشورهای اروپایی اقامت داشته است، از طریق فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام و واتساپ اقدام به شناسایی و برقراری ارتباط اولیه با عناصر عملیاتی در داخل کشور می‌کرد؛ همچنین وزارت اطلاعات در بخش پایانی خبر مربوط به شناسایی و دستگیری این شبکه جاسوسی، تصریح کرد سازمان جاسوسی‌تروریستی موساد با هدف بهره‌گیری از فضای اغتشاشات اخیر در برخی نقاط کشور، درصدد ترور یک مقام نظامی و انجام چندین عملیات خرابکارانه در شهرهای بزرگ کشور و نیز انتقال مواد منفجره در مقیاس بالا از مرزهای دریایی جنوب کشور بوده است‌.
خودزنی صهیونیست‌ها
شکست‌های پی‌درپی سازمان تروریستی‌جاسوسی موساد از نیروهای اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران، اعم‌ از اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات طی هفت ماه گذشته، آنها را به خودزنی نیز واداشته است. اواخر مهرماه بود که یکی از خبرگزاری‌های داخلی کشور اعلام کرد، رژیم صهیونیستی پس از خنثی‌شدن عملیات پیچیده خرابکاری در یک مرکز بزرگ صنعتی در اصفهان، شش افسر مرتبط با میز ایران در‌ موساد را کشته و رئیس این میز را هم برکنار کرده است؛ خبری که چند روز‌ بعد، صحت آن به‌طور تلویحی ازسوی مقامات رژیم صهیونیستی تأیید شد. تأیید خبر فوق، نشان می‌داد موساد به واسطه تحمل شکست‌های سنگین و مَهیب طی چند ماه اخیر و ناتوانی در مقابله با اشراف اطلاعاتی ایران، مجبور به پاکسازی‌های درون‌سازمانی و حذف تعدادی از نیروهای‌ خود شده است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات