سیاسی >>  مجلس >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۰  ، 
کد خبر : ۳۴۳۵۶۹

عضو مجمع تشخیص مصلحت: اقدام پارلمان اروپا علیه سپاه از روی استیصال است و تاثیری نخواهد داشت

حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره اقدام پارلمان اتحادیه اروپا در تروریستی خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اظهار کرد: پارلمان اروپا غیر از پارلمان کشورهای اروپایی است. این پارلمان که متشکل از نمایندگانی از 28 کشور اروپایی هستند، یک نهاد منطقه‌ای و در عین حال نهادی است که مصوبات آن برای کل کشورها لازم‌الاجرا نیست.

عضو مجمع تشخیص مصلحت: اقدام پارلمان اروپا علیه سپاه از روی استیصال است و تاثیری نخواهد داشت

وی افزود: به نظر می‌رسد برخی از کشورهای اروپایی که بر دیگر کشورها تأثیرگذار هستند، خواسته‌اند این اقدام را گامی برای الگو گرفتن کل کشورهای اروپایی قرار دهند یا لااقل این قدم را یک قدم سمبلیک برای تحت فشار قرار دادن جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار دهند.

 عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه این اقدام پارلمان اروپا معنایی ندارد، افزود: مگر می‌شود نیروی نظامی رسمی یک کشور را تحریم کرد؟

اقدام پارلمان اروپا از روی استیصال است

حجت‌الاسلام مصباحی‌مقدم ادامه داد: در جنگ‌های جهانی اول و دوم هم، چنین اتفاقی بین کشورهای اروپایی که دچار جنگ شده بودند، رخ نداده است؛ هم‌اکنون هم در مورد روسیه و جنگ آن با اوکراین، همه کشورهای اروپایی اقدام روسیه را محکوم کرده‌اند، اما تاکنون چنین اقدامی را نسبت به ارتش روسیه انجام نداده‌اند و اصولاً چنین تصوری هم ندارند.

وی، این اقدام اتحادیه اروپا را از سر استیصال دانست و تأکید کرد: این اقدام اروپایی‌ها نشان داد که آن‌ها  ابزار دیگری برای تحت فشار قرار دادن جمهوری اسلامی ایران در اختیار ندارند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان خاطرنشان کرد: این اقدام پارلمان اروپا از نظر قوانین و قواعد بین‌المللی هم هیچگونه اثر حقوقی ندارد و یک اقدامی نمادین محسوب می‌شود که نمی‌توان آن را مورد توجه جدی قرار داد.

 

منبع: فارس

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات