بین الملل >>  آمریکاواروپا >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۱  ، 
کد خبر : ۳۴۳۷۱۷

اشاره پامپئو به مختل شدن زندگی شخصی‌اش بعد از ترور سردار سلیمانی

مایک پامپئو، وزیر خارجه سابق آمریکا در کتاب جدیدش اذعان کرده هراس از انتقام بابت ترور سردار «قاسم سلیمانی»، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی زندگی عادی او را مختل کرده است.

اشاره پامپئو به مختل شدن زندگی شخصی‌اش بعد از ترور سردار سلیمانی

پامپئو در این کتاب نوشته است: «می‌دانیم که ایران از توانمندی‌های لازم برای انجام عملیات در داخل خاک آمریکا برخوردار است. بنابراین، یک سال و نیم بعد از خروج از مناصب دولتی من هنوز پروتکل‌های امنیتی را حفظ می‌کنم.»

وزیر خارجه سابق آمریکا در ادامه نوشته است: «رفتن به سبزی‌فروشی؟ وقتی دارم بررسی می‌کنم کدام بادمجان‌ها رسیده‌ترند محافظان دیپلماتیک به من پناه می‌دهند. سوزان (همسر پامپئو) می‌خواهد موهایش را آرایش کند؟ باید امیدوار باشیم مأموران پنهان حزب‌الله سالن آرایشگاه را محاصره نکرده باشند. حال پسرم خوب نیست؟ مأمورها باید از قبل‌تر یک تیم را به کلیسا بفرستند.»

وی در ادامه اضافه کرده است: «احتمالاً دیگر هیچ وقت نتوانم ماشین خودم را برانم یا از آن سطح حریم خصوصی که قبلاً از آن بهره‌مند بودم بهره‌مند شوم.»

ماه گذشته آسوشیتدپرس گزارش داد دولت آمریکا تدابیر خود را برای حفاظت از مایک پامپئو و دستیار سابق او «برایان هوک» را تمدید کرده است. وزارت خارجه آمریکا در دو یادداشت جداگانه که ماه گذشته برای کنگره این کشور ارسال کرده، تصریح کرده بود که تهدیدها علیه هوک و پامپئو «جدی و معتبر» است.

از زمانی که در ژانویه 2021، هوک وزارت خارجه آمریکا را ترک گفته، این دهمین بار است که حفاظت از او تمدید می‌شود. مارس سال گذشته میلادی نیز همین خبرگزاری آمریکایی گزارش داده بود که دولت آمریکا ماهانه برای حفاظت 24 ساعته از این دو مقام سابق، 2 میلیون دلار هزینه می‌کند.

 

منبع: تسنیم

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات