صبح صادق >>  پاسدار >> گزارش
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۴  ، 
کد خبر : ۳۴۴۰۶۲
گزارشی از مراسم یازدهین سالگرد عروج سردار حاج‌احمد سیاف‌زاده

گرامی‌داشت 16 سال مجاهدت

پایگاه بصیرت / علیرضا جلالیان
یازده سال پیش درست در شب وفات برترین خلق عالم، نبی مکرم اسلام و شهادت امام حسن مجتبی(ع) روح سردار بزرگ اسلام حاج احمد سیاف‌زاده به ملکوت اعلی پیوست؛ سرداری که به زعم همه همسنگرانش بشاش، شاداب و قبراق بود. هشت سال در دفاع مقدس جنگید و هشت سال بعدش هم در مأموریت زینت‌وار روایت دفاع مقدس حضور پر رنگ و پر انگیزه داشت و جنگ را خودش برای جوانان روایت کرد تا در تاریخ ثبت شود. 
حالا در شام شهادت امام علی‌النقی الهادی(ع) یاران و همراهان و جوانان رهرو خط انقلاب اسلامی در باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس جمع شدند تا یاد و نام او را گرامی بدارند. اتفاقاً کتابی هم از او در این مراسم رونمایی شد، جنگ 16 ساله، او 16 سال جنگید.
سردار دریادار علی فدوی، جانشین فرمانده کل سپاه در این آیین درباره مرحوم حاج احمد سیاف‌زاده گفت: «ایمان، باور به وعده‌های الهی و شور و نشاط و با ابتکار عمل کار‌ کردن از مشخصه‌های شهید سیاف‌زاده بود. البته این مشخصه نزد بسیاری از رزمندگان وجود داشت و همین مزیت‌ها سبب حفظ انقلاب اسلامی شد.»
وی افزود: «چند روز دیگر چهل و چهار سالگی انقلاب اسلامی تمام می‌شود و وارد ۴۵ سالگی عمر انقلاب می‌شویم. حال آیا شما در تمام این سال‌ها یک روز را به یاد دارید که جبهه باطل دشمنی خود را با مردم ایران انجام نداده باشد؟ این درگیری ۴۴ سال است ادامه دارد و خواهد داشت.»
سردار فدوی ادامه داد: «به لحاظ توانمندی‌های مادی و دنیایی اعم از اقتصادی، نظامی و رسانه‌ای حتی هم اکنون نیز نسبت به دشمن بالاتر نیستیم؛ ولی طی سال‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، آمریکایی‌ها حتی یک پیروزی هم به دست نیاورده‌اند و اگر این گونه بود، با استفاده از قدرت رسانه‌ای خود گوش دنیا را کر کرده بودند.»
وی با تأکید بر اینکه نتایج را خداوند مشخص می‌کند، البته به شرط آنکه تکالیف الهی را انجام دهیم، اضافه کرد: «در تمام این روزها، یک روز هم نبوده که خبیثان عالم علیه انقلاب اسلامی ایران جنگ و توطئه نکنند. برای نمونه، روز‌های گذشته آنها جنگ کاملی را علیه ما انجام دادند، چون فکر می‌کردند بر ذهن جوانان تأثیر گذاشته‌اند و می‌توانند آنها را مقابل انقلاب اسلامی قرار دهند، ولی همچون گذشته به اشتباه محاسباتی افتادند.»
جانشین فرمانده کل سپاه افزود: «همه تکالیفی که خداوند مشخص کرده، قبلاً توانایی‌های بالاتر از آن را به انسان‌ها داده است. بنابراین، چنانچه انسانی اراده کند، می‌تواند تمام وعده‌های خداوند را عملی کند. در سال بیش از ۷۰ هزار مراسم گرامیداشت شهدا در کشور برگزار می‌شود. این یعنی هنوز جوانان به دنبال زنده نگاه داشتن یاد و نام شهدا هستند و اینکه راه آنها را ادامه دهند.»
وی با اشاره به شأن نزول مراسم، که بزرگداشت مرحوم سردار سیاف‌زاده است، گفت: «آقا درباره حاج قاسم تأکید داشتند که از او چهره غیر قابل دست یافتن نسازیم؛ چون حاج قاسم یکی از ما بود و در میان ما و حاج قاسم شدن قابل دسترس است. ما باید با الگوسازی از امثال حاج قاسم یا مرحوم سیاف‌زاده که او هم در جنگ نمونه بود و هم بعد از جنگ در مأموریت خود واقعاً تلاش و پشتکار داشت، به جوانان‌مان بگوییم او این چنین شد، شما هم می‌توانید این چنین باشید.»
هشت سال حضور در جنگ، هشت سال تربیت راویان جنگ پسر سردار حاج احمد سیاف‌زاده هم در این مراسم گفت: « سردار سیاف‌زاده در طول عمر خود مجاهدت کرد. ما طی ۱۱ سال حدود ۱۵۰ سخنرانی این شهید را جمع‌آوری کردیم؛ اما جای یک کتاب مدون خالی بود که پنج شش سال قبل با نویسندگی سعید علامیان، این کتاب نوشته شد.»
وی افزود: «سردار سیاف‌زاده هشت سال در جنگ بود و هشت سال هم راویان جنگ را تربیت کرد.» 
گفتنی است، در این مراسم، کتاب «جنگ شانزده‌ ساله» نوشته سعید علامیان رونمایی شد.
علامیان پس از رونمایی کتاب، گفت: «این کتاب روایت محکمی دارد. سردار سیاف‌زاده هیچ‌گاه صحنه‌های انقلاب را ترک نکرد و تمام نوشته‌های این کتاب مستند و محکم است.»
نقل خاطره همرزمان و فرماندهان دوران دفاع مقدس، دیگر بخش این مراسم بود.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات