سیاسی >>  سیاسی >> نبض سیاست
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۸  ، 
کد خبر : ۳۴۴۰۷۷

نگاه پهلوی و درباریان به زن

کسانی که به جایگاه زن در نظام طاغوت و پهلوی اطلاعی ندارند نظرات و نگاه سردمداران حکومت دیکتاتوری، سلطنتی، موروثی، فاسد و وابسته را مرور کنند تا بدانند به جنس زن چه نگاهی و برخوردی داشتند.
پایگاه بصیرت / گروه سیاسی

https://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gifhttps://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gif کسانی که به جایگاه زن در نظام طاغوت و پهلوی اطلاعی ندارند نظرات و نگاه سردمداران حکومت دیکتاتوری، سلطنتی، موروثی، فاسد و وابسته را مرور کنند تا بدانند به جنس زن چه نگاهی و برخوردی داشتند.

* محمدرضا پهلوی در مصاحبه با خانم اوریانا فالاچی خبرنگار ایتالیایی سال۵۲:
در زندگی یک فرد زن به حساب نمی‌آید مگر وقتی که زیبا و دلربا باشد و خصوصیات زنانه خود را حفظ کرده باشد.(کتاب مصاحبه با تاریخ)

* اردشیر زاهدی داماد شاه و سفیر وقت ایران در آمریکا:
اعلی‌حضرت به نحوی افراطی و غیر قابل باور به زنان و دختران مو طلایی علاقمند بودند و هر وقت دختر مو طلایی می‌دیدند به وضوح دست و پایشان می‌لرزید. (کتاب شکست شاهانه صفحه ۱۰۸)

* نکاتی در اظهارات شاه، درباریان و افراد وابسته به حکومت پهلوی در مورد نگاه به زن و وجود دارد که قلم از نوشتن آن شرم دارد چه رسد به زبان آوردن، ولی در یک نگاه کلی می‌توان بیان داشت که دیدگاه پهلوی، درباریان، کابینه، نخست‌وزیران، مجلسیان، دست‌اندرکاران حکومت پهلوی درباره زنان دیدگاه جنسی و برده‌مآبانه بوده است و به زن به عنوان برده جنسی و بهره‌بری التذاذی به او می‌نگریستند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات