سیاسی >>  سیاسی >> نبض سیاست
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۲  ، 
کد خبر : ۳۴۴۲۱۲

هدیه‌ تحقیرآمیز کِندی

https://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gifhttps://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gif فرح دیبا (همسر شاه) می‌گوید: موقع مسافرت ما به آمریکا محمدرضا دستور داد جواهرات متعلق به همسر ریچارد شیردل را که یک میلیون دلار ارزش داشت از یک حراجی عتیقه معروف در لندن خریداری کنند تا ما به ژاکلین کندی هدیه بدهیم!

* ژاکلین وقتی چشمش به هدیه سخاوتمندانه محمدرضا افتاد که علاوه بر میلیون‌ها دلار جواهر، میلیون‌ها دلار ارزش تاریخی داشت، از فرط خوشحالی محمدرضا را بوسید! اما کندی در برابر این هدیه گران‌بها، یک قطعه کروات پوسیده و رنگ و رو رفته به محمدرضا داد و مدعی شد که این کروات متعلق به جورج واشنگتن اولین رئیس‌جمهور آمریکا بوده است!

* سال‌ها بعد وقتی یک شب در نوشهر به اتفاق ملک حسین پادشاه اردن نشسته بودیم و از هر دری صحبت می‌کردیم، این داستان را برای ملک حسین گفتم، و او با تعجب گفت: یک کروات هم به او داده و مدعی شده‌اند متعلق به جورج واشنگتن بوده است.

* محمدرضا با شنیدن این مطلب فحش رکیکی داد و گفت: این پدر سوخته‌ها هر چه کروات و جوراب دسته دوم و کار کرده دارند را به پادشاهان و رؤسای کشورهای جهان سوم می‌دهند و می‌گویند عتیقه است و متعلق به جورج واشنگتن و آبراهام لینکلن بوده است!

* منابع:

۱- اسرار دربار پهلوی

۲- هزار و یک روز من، خاطرات فرح پهلوی

۳- در کنار شاه، خاطرات فرح پهلوی

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات