بین الملل >>  بین الملل >> نبض بین الملل
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۴  ، 
کد خبر : ۳۴۴۳۷۷

السیسی کجای رقابت بن‌زاید و بن‌سلمان ایستاده است؟!

رئیس‌جمهوری مصر برای مشارکت در نشست جهانی دولت‌ها که در دبی برگزار می‌شود به عنوان میهمان افتخاری آن است، وارد امارات شده است.
پایگاه بصیرت / گروه بین‌الملل

https://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gifhttps://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gif عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور مصر پس از تنش اخیر میان مصر و سعودی به عنوان میهمان افتخاری وارد امارات شد و مورد استقبال محمد بن‌زاید آل‌نهیان، رئیس امارات متحده عربی قرار گرفت. به گزارش خبرگزاری رسمی امارات، رئیس‌جمهوری مصر برای مشارکت در نشست جهانی دولت‌ها که در دبی برگزار می‌شود به عنوان میهمان افتخاری آن است، وارد امارات شده است.

* السیسی و بن‌زاید طی استراحتی کوتاه در کاخ الشاطئ درباره روابط دوجانبه و همکاری مشترک بین دو کشور و راه‌های گسترش آن در زمینه‌های مختلف رایزنی کردند. رئیس‌جمهوری مصر در حاشیه این نشست، با بارزترین حاضران و مسئولان نهاد‌های اقتصادی و مالی در دو سطح منطقه‌ای و بین المللی دیدار خواهد کرد.

* آن چه بیش از همه سفر السیسی به امارات را قابل تامل می‌کند اتفاقاتی است که در چند هفته اخیر میان سعودی و مصر رخ داد. توئیت عبدالخالق عبدالله اماراتی در مورد تولد ائتلاف جدید که امارات و مصر بدون سعودی در آن حضور دارند، مقاله روزنامه الجمهوریه مصر و حمله به سعودی در این روزنامه رسمی دولتی، حملات توئیتری شخصیت‌های با نفوذ سعودی به دولت و ارتش مصر و نشستی اماراتی که سعودی در آن حضور ندارد همه و همه نشانه‌هایی از شدت گرفتن رقابت میان دو عضو اصلی شواری همکاری خلیج‌فارس است.

* اینکه بن‌زاید توانسته باشد السیسی را مهره خود کرده و مصر را از سعودی دور کند اتفاق مهمی است که صورت‌بندی محور‌های منطقه‌ای را تغییر خواهد داد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات