تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۷  ، 
کد خبر : ۳۴۴۷۸۷

در اقدامی بی‌سابقه در ۱۲ سال گذشته؛ رؤسای پارلمان‌های عربی وارد دمشق شدند

منابع رسمی سوریه، امروز (یکشنبه)، خبر دادند که رؤسای پارلمان چند کشور عربی وارد دمشق شده‌اند.

بنابر گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، تعدادی از رؤسای پارلمان‌ کشورهای عربی که در اجلاس اتحادیه پارلمان عربی مشارکت‌ کرده بودند، در راستای تأکید بر حمایت از سوریه و ایستادگی در کنار این کشور وارد فرودگاه بین‌المللی دمشق شدند.

«حنفی جبالی» رئیس پارلمان مصر از جمله اعضای این هیأت با تأکید بر حمایت پارلمان‌های عربی از سوریه و ایستادگی در کنار مردم این کشور، اظهار داشت که سوریه به جایگاه پیشین خود در اتحادیه عرب باز خواهد گشت و این سفر در راستای حمایت از ریاست‌جمهوری، دولت و مردم سوریه انجام شده است.

 برخی منابع خبری اشاره کردند که رؤسای پارلمان‌های قطر، کویت و مغرب از سفر به دمشق در قالب این هیأت خودداری کرده‌اند.

 

 

این سفر در حالی انجام شده است که «محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان عراق، روز گذشته، از کشورهای عربی خواست که برای بازگشت سوریه به جمع کشورهای عربی تصمیم نهایی خود را اتخاذ کنند.

 رئیس پارلمان عراق، روز گذشته در جریان سی و چهارمین اجلاس اتحادیه پارلمان عربی،گفت «کشورهای عربی در تمامی سطوح پارلمانی و دولتی تصمیم نهایی بازگشت سوریه به جمع کشورهای عربی را اتخاذ نمایند و این کشور نقش خود را در میان کشورهای عربی، منطقه و جهان به طور مؤثر ایفا کند و برای ثبات، بازسازی زیرساخت‌ها و بازگشت عزتمندانه و باکرامت برادران سوری که جنگ آن‌ها را از سرزمین و کشورشان کوچانده، به طور جدی تلاش شود.»

 

منبع: فارس

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات