تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۵  ، 
کد خبر : ۳۴۴۹۱۵

خشونت صهیونیست‌ها صدای اشغالگران فلسطین را هم در آورد

به دنبال خشونت صهیونیست‌ها، صدها نفر از فعالان چپ اسرائیل عصر دیروز دوشنبه در چندین منطقه از شهرهای اشغالی فلسطین به ویژه در قدس اشغالی تظاهرات کردند. شرکت کنندگان در این تظاهرات با سر دادن شعارهایی، خشونت شهرک نشینان علیه فلسطینیان در شهرک حواره را محکوم کردند.

خشونت صهیونیست‌ها صدای اشغالگران فلسطین را هم در آورد

در شرایطی که اعتراضات علیه کودتای قضایی «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونسیتی وارد هشتمین هفته خود شده است، «یائیر لاپید»، رهبر جناح مخالفین در پارلمان این رژیم مدعی شد که کابینه کنترل اوضاع را از دست داده است.

لاپید در ادامه با اشاره به حمله روز یکشنبه شهرک نشینان صهیونیست به مناطق فلسطینی نشین از جمله منطقه «حواره» شهر نابلس و به آتش کشیدن منازل و خودروهای ده ها خانواده ساکن در این منطقه مدعی شد که کابینه نتانیاهو عملا کنترل اوضاع امنیتی اسرائیل را از دست داده است.

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه خود با انتقاد از تنش به وجود آمده در کرانه باختری بعد از یورش صهیونیست‌ها اعلام کرد که اسرائیل به ندرت اسرائیلی هایی را که مرتکب اعمال خشونت‌آمیز علیه فلسطینیان می شوند، بازداشت یا محاکمه می‌کند.

یکشنبه این هفته در واکنش به شهادت 11 فلسطینی در حمله ارتش اسرائیل به نابلس و زخمی شدن ‌ده‌ها تن دیگر، یک فلسطینی در شهرک حُوّاره به یک خودروی صهیونیستی آتش گشود که در اثر آن دو صهیونیست کشته شدند. در نتیجه این عملیات اوضاع در نابلس متشنج شد و صهیونیست‌‌ها به خانه‌‌ها و خودروهای فلسطینیان یورش برده و آن‌ها را آتش زدند.

ادامه تجاوزات شهرک نشینان و نظامیان صهیونیست به جنوب نابلس

شهرک نشینان صهیونیست با حمایت نظامیان رژیم اشغالگر تجاوزات خود به شهرک حواره در جنوب نابلس در کرانه باختری را از سرگرفته و به ضرب و شتم فلسطینیان و آتش زدن اموال و منازل و خودروهای آن‌ها پرداختند.

ارتش رژیم صهیونیستی نیز از اعزام یک گردان جدید از نظامیان سرکوبگر خود به کرانه باختری اشغالی برای مقابله با موج فزاینده مقاومت خبر  داد.

 

منبع: تسنیم

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات