تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۳  ، 
کد خبر : ۳۴۴۹۶۵

رئیس رژیم صهیونیستی: اسرائیل در یک بحران داخلی خطرناک به سر می‌برد

در سایه تشدید شکاف‌های داخلی در جامعه صهیونیستی بعد از روی کار آمدن کابینه افراطی بنیامین نتانیاهو، هشدارهای مقامات و محافل صهیونیستی درباره تعمیق بحران‌های این رژیم و فروپاشی آن بیشتر شده است.

رئیس رژیم صهیونیستی: اسرائیل در یک بحران داخلی خطرناک به سر می‌برد

در همین راستا «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی چهارشنبه شب در سخنانی اعلام کرد: اسرائیل در مرحله دشواری قرار دارد و در حال تجربه یک بحران داخلی عمیق و بسیار خطرناک است.

وی افزود، اسرائیل و جامعه آن در مرحله دشواری قرار دارند و بحران داخلی و عمیق همه ما را تهدید می‌کند. در این روزهای سخت ما بیش از هر زمان دیگری با تفرقه و چندپارچگی مواجه هستیم.

رئیس رژیم صهیونیستی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: این بحران داخلی و خطرناک همه ما و همبستگی اسرائیلی‌ها را تهدید می‌کند و این بسیار خطرناک است.

هرتزوگ خطاب به صهیونیست‌ها گفت: من اعتراض، نگرانی و ترس  شما را درباره تغییرات قضایی که امروز انجام می‌شود می‌بینم. این مسئله می‌تواند ما را به پرتگاه سختی برساند و باید از طریق توافق به یک راه حل برسیم.

وی همچنین درباره رسیدن اسرائیل به یک نقطه بدون بازگشت ابراز نگرانی کرد.

این درحالی است که اخیرا «عاموس یادلین» رئیس سابق بخش اطلاعات نظامی (امان) و رئیس مرکز مطالعات امنیت داخلی اسرائیل اعلام کرد: حزب‌الله (برای نابودی اسرائیل) نیازی به موشک‌های نقطه‌زن ندارد؛ زیرا ما از درون درحال فروپاشی هستیم.

عاموس یادلین در گفتگو با شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد، (سید حسن) نصرالله  نشسته و درباره خانه عنکبوت2 صحبت می‌کند. اسرائیلی‌ها احساس می‌کنند که پیوند میان آنها و حکومت قطع شده است. آنها اکنون به جایی رسیده‌اند که احساس می‌کنند عزیزانشان و زندگی خود را از دست داده‌اند درحالی که اسرائیل به سمت و سوی بدی می‌رود.

این سخنان یادلین درحالی مطرح شد که روزنامه عبری هاآرتص سخنرانی اخیر سید حسن نصرالله را تحت عنوان «خانه عنکبوت2» توصیف و تأکید کرد که نصرالله به‌خوبی ضعف داخلی اسرائیل را به‌دنبال بحران گسترده آن در سطوح مختلف تشخیص می‌دهد و به همین دلیل شروع به تهدید کرد. هفته گذشته نیز  «یائیر لاپید» نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی پیامی برای «یاریو لیوین» وزیر دادگستری این رژیم فرستاده هشدار داد که بعد از 6 ماه اقتصاد اسرائیل نابود خواهد شد و امنیت آن از بین می‌رود و اسرائیل از درون از هم می‌پاشد.

وی به‌کنایه به وزیر دادگستری کابینه نتانیاهو گفت: «چون درواقع شما نخست‌وزیر واقعی هستید من سخنانم را خطاب به شما می‌گویم. شما به‌جای مسئولیت، زور را انتخاب کردید و بنابراین اقتصاد اسرائیل بعد از 6 ماه نابود خواهد شد، همچنین امنیت از بین می‌رود و بعد از 6 ماه اسرائیل از درون تجزیه می‌شود و از هم می‌پاشد و همه اسرائیلی‌ها از هم متنفر می‌شوند».

این درحالی است که ناظران امور معتقدند تصمیم‌سازان رژیم صهیونیستی قادر به اتخاذ راهبرد مؤثر برای مقابله با تهدیدات داخلی و خارجی نیستند، به همین دلیل اگر اوضاع رژیم صهیونیستی به همین منوال ادامه پیدا کند و تغییر قابل‌توجهی در شکل و جهت‌گیری کابینه کنونی اسرائیل رخ ندهد، صهیونیست‌ها نمی‌توانند مسیر راهبرد فعلی خود را عوض کنند، به‌عبارت دیگر تدوین یک استراتژی جدید و کاربردی برای مقابله با چالش‌های داخلی و خارجی رژیم صهیونیستی در سایه شرایط فعلی تقریباً غیرممکن است.

 

منبع:‌ تسنیم

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات