فرهنگی >>  دین >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۸  ، 
کد خبر : ۳۴۵۳۵۶

حمایت از قدس شریف در شعار حج ۱۴۰۲/ حجاج ایرانی در ۷۱ هتل عربستان اسکان می‌یابند

در جلسه شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت «حج؛ تحول قرآنی، همگرایی اسلامی و حمایت از قدس شریف» به عنوان شعار حج ۱۴۰۲ اعلام و به اجاره ۷۱ هتل برای زائران ایرانی در عربستان اشاره شد.

آخرین نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت در سال ۱۴۰۱ امروز به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی تشکیل شد.

حمایت از قدس شریف در شعار حج ۱۴۰۲/ حجاج ایرانی در ۷۱ هتل عربستان اسکان می‌یابند

۱۴ هزار نفر تاکنون برای عتبات نوروزی نام‌نویسی کرده‌اند

در این جلسه آخرین اقدامات صورت گرفته در حوزه های اجرایی و فرهنگی درخصوص حج پیش رو و برنامه ریزی های صورت گرفته برای اعزام های عتبات نوروزی و ماه رمضان  بررسی شد.

سید عباس حسینی، رئیس سازمان حج و زیارت از انجام اقدامات بایسته برای سفرهای زیارتی به اعتاب مقدسه خبر داد و حمید رضا محمدی، سرپرست معاونت امور عتبات سازمان حج نیز اعلام کرد: برای سفرهای نوروزی عتبات که از امروز آغاز شده نزدیک ۱۴ هزار و‌۷۰۰ نفر ثبت نام خود را قطعی کرده‌اند.

نام‌نویسی ۱۸۰۰ نفر برای سفر عتبات در رمضان

وی با اشاره به مدت سفرهای زمینی و هوایی و قیمت آن افزود: برای دوره رمضان نیز که از سوم فروردین تا اول اردیبهشت ماه خواهد بود تاکنون یک هزار و‌۸۰۰ نفر ثبت نام کرده‌اند و ظرفیت سازی ادامه دارد.

این جلسه با گزارش اکبر رضایی، معاون حج و عمره درخصوص اقدامات صورت گرفته برای تکمیل ظرفیت‌های باقیمانده در برخی استان‌ها و پیگیری‌های صورت گرفته برای انعقاد قرارداد در خصوص پروازهای حج، ادامه یافت و مرتضی اسدزاده، سرپرست اداره کل اسکان حج و عمره و مهران فرشید مدیرکل دفتر طرح و برنامه و فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی سازمان حج نیز از سامانه جامع مسکن و نرم افزار زائر و امکانات و تسهیلات فراهم شده در آن گزارش دادند.

اجاره ۷۱ هتل در مکه‌و مدینه

اسدزاده اجاره هتل درمناطق جدید در مکه را از سیاست‌های سازمان حج در حج پیش رو عنوان کرد و از اجاره  ۵۳ هتل در مکه و ۱۹ هتل در مدینه برای اسکان حجاج ایرانی خبر داد و گفت: تکمیل روند درحوزه مسکن درحال انجام است.

شعار حج  ۱۴۰۲ اعلام شد

برپایه این گزارش، دراین جلسه اعلام شد که شعار حج پیش‌رو «حج؛ تحول قرآنی، همگرایی اسلامی و حمایت از قدس شریف» خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تصریح کرد: دراین شعارمفاهیم اخلاق، عزت، معنویت، خودسازی، انسجام ، وحدت، اقتدار و حمایت ازمسجدالاقصی و قدس شریف نهفته است و علاوه بر تحول قرآن محور، با توجه به اتفاقاتی که در صحنه فلسطین رخ داده اقتدار امت اسلامی در حمایت از مسجدالاقصی مورد تأکید قرار گرفته است.

 

منبع: فارس

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات