فرهنگی >>  دین >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۶  ، 
کد خبر : ۳۴۷۹۴۷

نمایش اتحاد مسلمانان در نماز جمعه مسجدالحرام و مسجدالنبی(ص)

روز گذشته میلیون‌ها زائر در مکه مکرمه و مدینه منوره در نماز جمعه شرکت کردند. نماز جمعه در عربستان جایگاه ویژه‌ای دارد و زائران با لباس‌های تمیز در روز جمعه با وجود گرمای هوا در مسجدالنبی و مسجدالحرام صفوف منظم تشکیل دادند.

 نماز جمعه روز گذشته در مسجدالنبی(ص)

حضور میلیونی زائران در نماز جمعه حرمین شریفین

بسیاری از مسلمانان روز جمعه را روز عید می‌نامند. بر همین اساس هم در دیدار با یکدیگر این روز را تبریک می‌گویند. بیش از یک میلیون زائر حج تمتع در شهرهای زیارتی مکه مکرمه و مدینه منوره حضور دارند. در مدینه منوره زائران شهرهای دیگر عربستان هم که برای زیارت به مدینه مشرف شده بودند، در نماز جمعه شرکت کردند.

برپایی نماز جمعه در آستانه حج تمتع در حرمین شریفین نمادی از وحدت مسلمانان بود. شیعه و سنی از کشورهای مختلف در کنار یکدیگر نشستند و به خطبه‌های نماز جمعه در حرمین شریفین گوش دادند. در خطبه‌های نماز جمعه مسجدالنبی(ص) به لزوم خدمت به زائران حج تمتع و استفاده از این ظرفیت برای ایجاد وحدت بین مسلمانان اشاره شد.

حضور زائران برای برپایی نماز جمعه در مسجدالحرام

احترام به عقاید زائران حج تمتع در نمازجمعه مسجدالحرام مطرح شد

در خطبه‌های نماز جمعه مسجدالحرام هم ضمن خوشامدگویی به زائران خانه خدا، از ایجاد ظرفیت‌های جدید در مسجدالحرام مطالبی ارائه شد و از زائران نیز خواسته شد تا به عقاید یکدیگر احترام بگذارند. با توجه به گرمای هوا، خطبه‌های نماز جمعه محدود و کوتاه بود که این امر موجب تحیر برخی از زائران کشورمان هم شده بود. 

امسال ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار زائر به حج تمتع مشرف می‌شوند که تاکنون حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از آنها وارد سرزمین وحی شده‌اند.

 

منبع: فارس

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات