صفحه نخست >>  عمومی >> تیتر اول
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۲  ، 
کد خبر : ۳۴۶۰۵۷

قدردان نعمت جمهوری اسلامی باشیم

جمهوری اسلامی در ۴۴ سال گذشته برکات بی‌شماری را در عرصه‌های گوناگون داشته است که هر فرد باانصاف و دنیادیده‌ای باوجود برخی ناکارآمدی‌ها در حوزه‌های مدیریتی کشور، عصر جمهوری اسلامی را عصری جدید و متفاوت با همه تاریخ ایران قلمداد می‌کند
پایگاه بصیرت / گروه سياسي/ دكتر رمضان شعباني سارويي

https://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gifhttps://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gif جمهوری اسلامی در ۴۴ سال گذشته برکات بی‌شماری را در عرصه‌های گوناگون داشته است که هر فرد باانصاف و دنیادیده‌ای باوجود برخی ناکارآمدی‌ها در حوزه‌های مدیریتی کشور، عصر جمهوری اسلامی را عصری جدید و متفاوت با همه تاریخ ایران قلمداد می‌کند:

۱ ـ ضمانت حفظ تمامیت ارضی ایران: در ۲۰۰ سال گذشته در زمان حکومت شاهان قاجار و پهلوی، ۳ میلیون و ۶۱۳ هزار و ۱۱ کیلومترمربع از ایران، یعنی بیش از دو برابر آن جدا شد. تجزیه نشدن ایران در دوران جمهوری اسلامی، به قدرت بسیج‌کنندگی ولایت فقیه در «عصر جدید» بوده است.

۲ ـ انقلاب و نظام اسلامی ماندگار در گام دوم: در تاریخ چند هزارساله، حکومت انبیا، اولیا و مؤمنین در دوره‌های محدودی بوده است که مهم‌ترین آنها، حکومت ۴۰ ساله حضرت سلیمان و حضرت داوود و برخی انبیا، مانند حضرت ایوب (ع)، حضرت یوسف (ع)، حضرت موسی (ع) و حکومت ۱۰ ساله حضرت محمد (ص) و چند ساله حضرت علی (ع) و چند ماهه امام حسن (ع) بوده است؛ اما دوره ۴۴ ساله انقلاب و نظام جمهوری اسلامی باوجود همه تهاجم‌ها ماندگار مانده است. در انقلاب‌های معاصر نیز تنها انقلابی که پس از ۴۴ سال، به آرمان‌هایش خیانت نکرد و جهت‌گیری‌های آن حفظ شد، جمهوری اسلامی است. سرنوشت انقلاب‌های فرانسه، روسیه، انگلیس، چین، الجزایر و آمریکا همگی به عبور از آرمان‌ها و خیانت رهبران ختم شده است.

۳ ـ موتور پیشران پیشرفت ایران قوی: مقایسه این ۴۴ سال با ۲۰۰ ساله ایران در عرصه‌های گوناگون علمی، فناوری، دفاعی، پزشکی، جایگاه منطقه‌ای و بین‌المللی و... حکایت از پیشرفت همه‌جانبه ایران قوی بر اساس هویت جمعی «روحیه ما می‌توانیم» و راهبری جوانان از سوی رهبران انقلاب است.

۴ ـ ارتقای مشارکت و بینش سیاسی: حرکت عمومی تحقق انقلاب اسلامی و برپایی نظام اسلامی با دو رفراندوم «جمهوری اسلامی» با ۲/۹۸ درصد و رفراندوم «قانون اساسی» با ۵/۸۵ درصد و میانگین حضور ۵/۶۵ درصدی در ۵۰ انتخابات ۴۴ سال گذشته، حکایت از پشتوانه مستحکم نظام مردم‌سالار جمهوری اسلامی دارد که باوجود فشار‌های همه‌جانبه دشمن، از آرمان‌ها و ارزش‌های خود فاصله نگرفته و همواره از «نظریه نظام انقلابی» دفاع کرده است.

۵ ـ سنگین کردن کفه ترازوی عدالت در تقسیم امکانات عمومی کشور: ایستادگی روزافزون در برابر قلدرمآبان و مستکبران جهان، عزت و اعتبارمنطقه‌ای و بین‌المللی، گسترش عمق راهبردی در منطقه غرب آسیا، رؤیاپردازی و طراحی نقشه راه برپایی تمدن نوین اسلامی و زمینه‌سازی حکومت مهدوی (عج) از دیگر برکات جمهوری اسلامی است.

نتیجه اینکه؛ ما و نعمت جمهوری اسلامی مثل ماهی درون آب هستیم که ارزش کامل آنچه داریم و حیات‌مان به آن وابسته است را به دلیل هم‌زمانی و هم‌جواری درک نمی‌کنیم. ما باید شاکر و قدردان نعمت جمهوری اسلامی به منزله مهم‌ترین نعمت الهی باشیم. امروز هم همه وفاداران فداکار نظام در میدان دفاع از انقلاب همچون ۴۴ سال گذشته، مؤمنانه و مجاهدانه تا مأموریت ظهور ایستادگی می‌کنند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات