صبح صادق >>  صفحه آخر >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۳  ، 
کد خبر : ۳۴۶۲۶۶

میان وعده کم‌نظیر

پایگاه بصیرت / مریم نوری
«ماست» از محبوب‌ترین لبنیات‌ها به شمار می‌آید. همه ما دوست داریم ماست را به گونه‌ای مصرف کنیم که بهترین خواص را برای ما داشته باشد. ماست از مهم‌ترین و همیشگی‌ترین چاشنی‌های لبنی در کنار غذا بوده است. البته غذاهای ما می‌تواند با ماست ناسازگاری داشته باشد. برخی سفارش کرده‌اند که ماست را همراه غذا میل نکنید، اما آیا خوردن ماست همراه با وعده‌های روزانه مضر است؟
مواد غذایی نقش بسیار حساسی در ابتلا یا ممانعت از ابتلا به بیماری دارند؛ به همین دلیل دانشمندان توصیه می‌کنند افراد در رژیم غذایی خود دقت فراوانی کنند.
بررسی‌ها نشان می‌دهند، ماست به دلیل وجود باکتری‌های گوناگونی که در خود دارد، می‌تواند سبب تنظیم ترشح انسولین در بدن و در نتیجه پیشگیری از ابتلا به دیابت در بدن شود. از ماست به صورت طبیعی و نه با افزودنی‌هایی مانند انواع میوه‌ها، شکر یا چیپس استفاده کنید؛ زیرا این مواد مقادیر فراوانی شکر و نشاسته در ترکیب خود دارند که سبب بی‌اثر شدن خاصیت ماست می‌شود.
باید بدانیم که خوردن ماست همراه با غذا توصیه نمی‌شود، زیرا مخلوطی که ماست همراه غذاهای پختنی به ویژه غذاهای گوشتی تولید می‌کند، مخلوط سالمی نیست. ماست را در قدیم همراه غذا نمی‌خوردند، بلکه آن را به صورت میان وعده مصرف می‌کردند. دانه‌هایی مانند گردو، کشمش، بادام زمینی، پسته و فندق را درون ماست می‌ریختند و به صورت عصرانه یا چاشت در میان وعده میل می‌کردند. با این کار اثر بدی که ماست همراه با غذا، در تولید مخلوط نا‌سالم دارد، از بین می‌رود؛ چرا که با فاصله از غذا مصرف شده و افزون بر آن، سردی ماست نیز گرفته می‌شود.
نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات