بین الملل >>  سیاست خارجی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۰  ، 
کد خبر : ۳۴۶۴۴۱

امیرعبداللهیان: سفر رئیسی به دمشق موفقیت دیپلماسی دولت در تکمیل روند همگرایی منطقه است

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در رأس هیأتی و در پاسخ به دعوت بشار اسد رئیس جمهور سوریه، روز چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه به دمشق سفر می‌کند. این نخستین سفر رئیس جمهور ایران به سوریه بعد از ۱۳ سال است و یک هیأت بلندپایه سیاسی و اقتصادی در این سفر رئیس جمهور را همراهی می‌کنند. 

امیرعبداللهیان: سفر رئیسی به دمشق موفقیت دیپلماسی دولت در تکمیل روند همگرایی منطقه است

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت با اشاره به این سفر، هدف آن را توسعه دیپلماسی همسایگی با محوریت تقویت مناسبات اقتصادی و سیاسی ایران و سوریه و محور مقاومت برشمرد.

در همین خصوص حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه که آیت‌الله رئیسی را در این سفر همراهی می‌کند در توئیتی  با انتشار تصویری از گفت‌وگوی بشار اسد و سردار شهید قاسم سلیمانی نوشت: بزودی همراه با دکتر رئیسی عازم ⁧‫سوریه‬⁩ هستم. اهمیت این سفر علاوه ‌بر ابعاد سیاسی، امنیتی و اقتصادی، بیانگر تجلی پیروزی اراده‌ سیاسی مقاومت و موفقیت دیپلماسی دولت در تکمیل روند همگرایی منطقه است.

وی همچنین یاد سردار سلیمانی و همه شهدا که امنیت را به ایران و‌ منطقه هدیه کردند، گرامی داشت.

رئیسی و هیأت همراه در سفر ۲ روزه خود به سوریه با مقامات عالی این کشور درباره راهکارهای تحکیم و تقویت روابط سیاسی و گسترش و همکاری‌های اقتصادی گفت‌‌وگو می‌کند.رئیس جمهور همچنبن در این سفر در نشست مشترک تجار ایران و سوریه حضور می‌یابد.دیدار و گفت‌وگو با ایرانیان مقیم و زیارت اماکن مقدسه سوریه از دیگر برنامه‌های این سفر ۲ روزه است.

به گزارش فارس، بهادری جهرمی همچنین درباره سفر رئیس جمهور به دمشق گفت: روز چهارشنبه رئیس جمهور به دعوت رسمی بشار اسد به کشور سوریه سفر خواهد کرد. این سفر پس از ۱۳ سال صورت خواهد گرفت و در استمرار دیپلماسی همسایگی دولت سیزدهم و با محوریت تقویت مناسبات اقتصادی و سیاسی جمهوری اسلامی ایران و سوریه و محور مقاومت خواهد بود.

علاوه بر این، محمد جمشیدی معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور پیش از این در توئیتی نوشته بود:  «‏غرب آسیا یک دوره تحول ژئوپلتیک ۱۲ ساله به شدت پرتنش را طی کرده که پیروز قطعی آن جمهوری اسلامی ایران و بازنده قطعی آن آمریکاست. جشن پیروزی مقاومت، در سفر آیت‌الله رئیسی به سوریه برگزار خواهد شد. رحمت الهی بر حاج قاسم شهید که به همه آموخت  قدرت در میدان تنها راه موفقیت دیپلماسی است.

امیرعبداللهیان اسفند ماه سال گذشته و پس از زلزله اخیر در ترکیه و سوریه به این ۲ کشور سفر کرد‌.

 

منبع: فارس

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات