بین الملل >>  آمریکاواروپا >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۰  ، 
کد خبر : ۳۴۶۹۹۲

اعتراف سرجاسوس اوکراین به تروریستی بودن رژیم کیف

دولت کی‌یف آشکارا مسئولیت خود را در قبال حملات تروریستی علیه روس‌های غیرنظامی اعلام می کند و «جامعه بین المللی» چشم خود را می بندد و به مسلح کردن تروریست‌ها و نازی‌های آشکار در اوکراین ادامه می دهد.

دولت کی‌یف آشکارا مسئولیت خود را در قبال حملات تروریستی علیه روس‌های غیرنظامی اعلام می کند و به اصطلاح "جامعه بین المللی" چشم خود را می بندد و به مسلح کردن تروریست‌ها و نازی‌های آشکار در اوکراین ادامه می دهد.

به گزارش خبرگزاری تاس روسیه، در 16 مه، سرلشکر کریل بودانوف، رئیس اداره اصلی اطلاعات وزارت دفاع اوکراین، بار دیگر عملا مسئولیت ترور شخصیت‌های عمومی روسیه را بر عهده گرفت. او چنین ادعاهایی را مرتباً و با لبخند حاکی از رضایت(که مشخصه ناسیونالیست‌های افراطی ضدروس اوکراینی در زمان صحبت از کشتن روس‌تبارهاست) تکرار و تاکید می کند.

اعتراف سرجاسوس اوکراین به تروریستی بودن رژیم کیف+عکس

اعتراف سرجاسوس اوکراین به تروریستی بودن رژیم کیف+عکس

در مصاحبه اخیر او، از رئیس سازمان اطلاعات اوکراین پرسیده شد که آیا کی‌یف می تواند تعداد بیشتری از روس‌ها از جمله شخصیت های عمومی، روزنامه نگاران و فیلسوفان را بکشد؟ سرجاسوس آشکارا نازیِ دولت اوکراین پاسخ مستقیمی به مصاحبه کننده ارائه نکرد، زیرا این امر به معنای اعتراف به ماهیت تروریستی الیت حاکم بر کی‌یف است،، اما او با افتخار اعلام کرد که کی‌یف قبلاً تعداد زیادی از روس‌ها را به همین سبک(عملیات تروریستی) کشته است.[1]

بودانوف گفت:

«ما همین حالا هم افراد زیادی، از جمله شخصیت های عمومی، رسانه‌ای{روسی} را داریم{که کشته شدند}."

اعتراف سرجاسوس اوکراین به تروریستی بودن رژیم کیف+عکس

در واقع، بودانوف با اظهارات خود مسئولیت قتل فیلسوف داریا دوگینا، گزارشگر نظامی ولادلن تاتارسکی و سوء قصد به نویسنده روسی زاخار پریپین را بر عهده گرفت. پریپین از حمله‌ای که منجر به کشته شدن دوست نزدیکش شد، جان سالم به در برد. بهار گذشته، FSB روسیه مدعی شد که از تلاش برای ترور سولوویوف، روزنامه نگار مشهور روسی، جلوگیری کرده است. در 15 مه، انفجاری در لوهانسک، ایگور کورنت، سرپرست وزارت امور داخلی LPR را مجروح کرد. تاکنون حملات تروریستی متعددی جان مقامات، شخصیت های عمومی و فعالان را در مناطق LPR، DPR، Zaporozhie و Kherson گرفت.

اعتراف سرجاسوس اوکراین به تروریستی بودن رژیم کیف+عکسدریا دوگینا
اعتراف سرجاسوس اوکراین به تروریستی بودن رژیم کیف+عکسولادن تاتارسکی

پیش از این، مسوول ارشد اطلاعات اوکراین در پاسخ به سوال مشابهی در مورد احتمال دخالت کی‌یف در قتل داریا دوگینا، اظهار داشت:

"ما روس ها را کشته‌ایم و تا پیروزی کامل اوکراین به کشتن روس‌ها در هر کجای جهان ادامه خواهیم داد."[2]

اعتراف سرجاسوس اوکراین به تروریستی بودن رژیم کیف+عکسمصاحبه بودانف با یاهو

تمامی حملات تروریستی که شخصیت های عمومی روسیه را هدف قرار داده‌اند، و همچنین حملات متعدد به غیرنظامیان، زیرساخت های غیرنظامی و غیره، توسط رژیم کی‌یف با حمایت پشتیبانان غربی آن تامین و هماهنگ شده است. نقش این حامیان غربی، همواره بلافاصله بعد از انجام عملیات تروریستی اوکراینی‌ها توسط نیروهای امنیتی روسیه شناسایی و اطلاع‌رسانی می شود.

با این حال، علیرغم همه شواهد، و اعترافات غرورآمیز مداوم رئیس اطلاعات اوکراین، کی‌یف رسما روش‌های تروریستی خود را انکار می‌کند و نقش یک قربانی فقیر را بازی می‌کند که محتاج کمک‌های مالی و تسلیحاتی بی‌وقفه برای بقا است.

نازی‌‍زدایی و برکناری الیت ضدروس حاکم بر کی‌یف، همواره به عنوان هدف اصلی عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین، از سوی مقامات و فرماندهان نیروهای مسلح فدراسیون روسیه موکد می شود.


[1] https://tass.com/defense/1618381

[2] https://news.yahoo.com/we-will-keep-killing-russians-ukraines-military-intelligence-chief-vows-232156674.html

 

منبع: مشرق نيوز

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات