بین الملل >>  بین الملل >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۴  ، 
کد خبر : ۳۴۷۰۲۶

تلاش آمریکا برای استفاده از نسل جدید پهپادها برای عملیات جاسوسی در افغانستان

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) برای افزایش پرواز‌های شناسایی بر فراز افغانستان می‌خواهد تا ژوئن سال جاری میلادی آزمایش‌های تازه‌ای بر روی پهپادها انجام دهد.

تلاش آمریکا برای استفاده از نسل جدید پهپادها برای عملیات جاسوسی در افغانستان

پس از خروج آمریکا از افغانستان در آگوست سال 2021 میلادی، فرماندهان نظامی این کشور گفتند برای تداوم مبارزه با تروریست‌ها و جلوگیری از تبدیل افغانستان به پناهگاه گروه‌های تروریستی، باید نظارت دائمی بر این کشور وجود داشته باشد.

با این حال، به دلیل عدم همکاری همسایگان افغانستان، آمریکا مجبور است پرواز‌های شناسایی بر فراز افغانستان را از پایگاه‌های خود در کشور‌های حاشیه خلیج فارس و نیز پایگاه نظامی‌اش در عربستان سعودی انجام دهد اما به دلیل بُعد مسافت و نیاز به سوخت‌رسانی به پهپادها، پروازهای شناسایی کمتری صورت می‌گیرد.

به گزارش «دفنس دیلی» دفتر معاون وزارت دفاع آمریکا در امور سیاست‌گذاری گفته است پنتاگون در نظر دارد پلتفرم تازه‌ای بر روی پهپادهای «ام کیو 9 ریپر» که از پیشرفته‌ترین هواپیما‌های بدون سرنشین است، ایجاد کند تا زمان بیشتری در آسمان باقی بمانند.

دفتر معاون وزیر دفاع آمریکا خاطرنشان کرد در حال حاضر مسیر پایگاه‌های نظامی فعلی آمریکا تا آسمان افغانستان طولانی است و برای حفظ سوخت برای بازگشت به پایگاه، پهپادها زمان کمتری را در آسمان افغانستان سپری می‌کنند.

با ایجاد این پلتفرم و آغاز پرواز‌های آزمایشی که در سه ماهه سوم سال 2023 میلادی صورت خواهد گرفت، امکان باقی ماندن پهپادها در آسمان افغانستان بیشتر می‌شود.

پنتاگون مدعی شد برای هدف قرار دادن پناهگاه‌های تروریست‌ها که در افغانستان پنهان شده‌اند و برای حمله به منافع آمریکا برنامه‌ریزی می‌کنند، این پرواز‌ها ضروری است.

 

منبع: تسنيم

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات