بین الملل >>  بین الملل >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۹  ، 
کد خبر : ۳۴۵۴۳۴

کاظمی قمی: ایران متعهد به همکاری‌های بیشتر با افغانستان است

«حسن کاظمی قمی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در کابل در رأس هیئتی دیپلماتیک با «امیرخان متقی» وزیر خارجه هیئت حاکمه افغانستان دیدار کرد.

کاظمی قمی: ایران متعهد به همکاری‌های بیشتر با افغانستان است

متقی در این دیدار با اشاره به تحولات سیاسی و وضعیت تجاری و اقتصادی افغانستان، از جمهوری اسلامی ایران برای سپرده شدن محبوسین افغان به هیئت حاکمه کابل قدردانی کرد.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط وزارت خارجه افغانستان، روند تحویل زندانیان افغان از ایران به این کشور همچنان جریان دارد.

کاظمی قمی با تأکید بر تعهد ایران به همکاری بیشتر با افغانستان افزود این کشور آماده است تا محصولات و میوه‌جات افغانستان را به قیمت خوب خریداری کند و در بخش رشد کشاورزی، با کشاورزان افغان همکاری همه‌جانبه کند.

اطلاعیه می‌افزاید دو طرف در ادامه ضمن بحث روی مسائل منطقه‌ای و جاری، رشد تجارت و تسریع کار راه آهن گفتگوهای تفصیلی داشتند.

پیش از این نیز کاظمی قمی با تأکید بر اینکه افغانستان و ایران اقتصاد مکمل یکدیگر هستند، گفته بود: ما آمادگی داریم در حوزه معادن در اینجا سرمایه‌گذاری کنیم، به عنوان دو کشور همسایه آمادگی داریم تا در تأمین نیازهای کالاهای اساسی در بخش کشاورزی از ظرفیت‌های خوب افغانستان استفاده کنیم. ما می‌توانیم،علاوه بر نیازهای داخلی افغانستان، سالانه حداقل پنج میلیون تُن محصولات کشاورزی مورد نیاز ما در داخل افغانستان تولید شود و ما خریدار تضمینی پنج میلیون تُن در سال هستیم.

 

منبع: تسنیم

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات