صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۹  ، 
کد خبر : ۳۴۷۰۵۴

سخنگوی وزارت خارجه: اقدام ناوگروه ۸۶ موازنه بین المللی راهبردی را افزایش داد

 ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه پیش از ظهر امروز در حاشیه مراسم رسمی استقبال از ناوگروه 86 نیروی دریایی ارتش از سفر دور دنیا اظهار کرد: اقدام افتخار آمیز ارتش در انجام این مأموریت برای ملت ما غرور آفرین و به سطح اقتدار جمهوری اسلامی ایران بیش از گذشته افزود.

سخنگوی وزارت خارجه: اقدام ناوگروه 86 موازنه بین المللی راهبردی را افزایش داد

وی با بیان این که قدرت دریایی، مولفه ای از قدرت های مهم هر کشوری است و کشورهای دارای قدرت دریایی حتما می توانند در حوزه بین المللی و راهبردی بین المللی حرف های جدی برای گفتن داشته باشند، عنوان داشت: جمهوری اسلامی ایران با پیشرفت های گسترده ای که در فناوری های دریای از خود به نمایش گذاشت، با این سفر برگ دیگری بر اوراق قدرت جمهوری اسلامی ایران افزود و همه موانع را پشت سر گذاشت و اقتدار دریایی ما را به نمایش گذاشت.

سخنگوی وزارت امور خارجه در بیان دیگر ابعاد این سفر، افزود: اقتدار علمی، صنعتی، فناوری دریایی ایران به اثبات رسید و نشان داده شد که تحریم های ظالمانه و یک جانبه آمریکا کاملا شکستنی است و امید را در دل ملت های مستقل دنیا افزایش داد که در پرتو اراده ملی توانایی عبور از سیاست های تحمیلی نظام سلطه وجود دارد.

کنعانی تأکید کرد: اطمینان داریم که این اقدام موازنه بین المللی در حوزه های راهبردی از جمله در قدرت دریایی بین المللی به نفع جمهوری اسلامی افزایش داده و دشمنان این موضوع را در محاسبات خود حتما منظور خواهند کرد.

وی بیان داشت: استقبال گرم و باشکوه این ناوگروه در برخی از کشورهایی که پهلو گرفت، واکنش مثبت کشورهای مستقل و آزاده نسبت به پیشرفت های ملت ایران به عنوان کشوری که روی پای خود ایستاده است، را نشان داد و حضور ناوشکن تمام ایرانی در این ناوگروه برای کشورها جالب بود که جمهوری اسلامی با وجود تحریم های ظالمانه توانسته حرکت بر لبه علم را داشته باشد و این پیروزی تکنولوژیک، سیاسی و عملیات دریایی بود.

 

منبع: فارس

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات