صبح صادق >>  پرونده >> پرونده
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۲  ، 
کد خبر : ۳۴۷۴۶۹

پیشوای نوگرا

پایگاه بصیرت / فرهاد مهدوی
دشمن هنگامی که نمی‌تواند محبوبیت امام(ره) را از قلب‌ها و دل‌ها بیرون کند، به پروژه اتهام‌زنی به ایشان روی آورده است، یکی از ابعاد این اتهام‌ها این است که حضرت امام(ره) را «متحجر» نامیدند. متحجر در فارسی به کسی می‌گویند که حاضر به درک و پذیرش نوآوری‌ها نیست. غرب با این برچسب‌زنی به دنبال آن است تا به راحتی بتواند تمام فتاوی، فرمان‌ها و امامت امت را تحت‌الشعاع قرار دهد.
این جریان رسانه‌ای وابسته به استکبار حتی یک نشانه از متحجر بودن امام(ره) ارائه نمی‌دهد، اما موفقیت‌های ایشان را نادیده می‌گیرد تا خود را نوگرا و امام را متصلب و سنگ‌واره بنامد. گذری بر زندگی سیاسی و اجتماعی امام(ره) واقعیت‌های زندگی نوگرای ایشان را نشان می‌دهد؛ در ادامه به برخی از نشانه‌های امام اشاره می‌شود:
۱ـ زمانی که در دنیا زن به منزله کالا دست به دست می‌شود، حضرت امام(ره) به زن‌ها شخصیت می‌دهند و به آنها کرامت می‌دهند و بسیاری از زنان وارد حرفه‌های اصالت‌داری، مانند آموزش و پرورش، دانشگاه، بهداشت و درمان، فعالیت‌های هنری و فعالیت‌های سیاسی می‌شوند. امام(ره) حتی یکی از زبده‌ترین زنان، یعنی حدید‌چی دباغ را به فرماندهی سپاه همدان می‌گمارد که این اقدام تا کنون در جهان سابقه نداشته است.
۲ـ در زمانی که ارتباط گرفتن برخی افراد با رسانه‌های صوتی و تصویری ممنوع، حرام، نجس و ناپاک بود، حضرت امام(ره) با استفاده مفید و اثرگذار از همین رسانه‌ها توانستند سخنان خود را به اقصی نقاط کشور برسانند. غربی‌ها حتی به گونه‌ای از این دقت امام در رسانه نوار کاست متحیر شده بودند که به ساواک دستور داده بودند این وسایل را هم تفتیش کنند. امام(ره) پس از پیروزی انقلاب تمام بازیگران و کارمندان رسانه‌ها را به خدمت پذیرفتند و انقلاب را به دست آنها سپردند. این در حالی است که پس از هر انقلابی تمام کادر فرهنگی و آموزشی نظام سابق کنار گذاشته می‌شود.
۳ـ شدت فساد در سینما، تلویزیون و موسیقی به اندازه‌ای بود که هر کسی را که اندک اعتقادی به دین اسلام داشت، از خرید یا حتی روشن کردن این رسانه‌های فاسد بر حذر می‌داشت، اما امام با بیان حدود شرعی و غیر شرعی آزادی بیان و رسانه سبب شد که این رسانه‌ها به تمام منازل مردم ایران راه یابند و مردم عادی، نهادها و ارگان‌های دولتی با این رسانه‌ها آشتی کنند، اکنون جدیدترین رسانه‌های دنیا در ساختار رسانه‌ای کشور به کار گرفته می‌شود.
۵ـ در زمانی که کشیش و راهب با عزلت گزیدن و دوری از اجتماع به دنبال ترقی معنوی و رسیدن به خداهای باطل خود هستند، حضرت امام(ره) روحانیون را وارد فعالیت‌های اجتماعی، مذهبی و سیاسی می‌کنند و دوشادوش مردم در مسیر حل مشکلات قرار می‌گیرند. آنها در مسجد و حسینیه نمی‌نشینند؛ بلکه در همه امور کشور به یاری مردم می‌شتابند. اگر امام(ره) متحجر بودند، آنها را مشغول به علوم ۱۴ قرن گذشته کرده و از این فعالیت‌های آنها جلوگیری می‌کردند.
۶ـ انسان‌های متحجر توان برقراری ارتباط با نسل‌های جوان، متجدد، دانشجو و نوخواه را ندارند؛ اما بیشترین مخاطب و محبوبیت امام خمینی(ره) در بین همین نسل‌ها بود. آنها درس و دانشگاه را رها کردند و بر گرد امام قلب‌ها پروانه‌وار چرخیدند و فرماندهی عملیات‌ها در صحنه‌های بسیار دشوار در جبهه‌های جنگ را به دست گرفتند. امام به گونه‌ای به آنها اعتماد داشتند که در فعالیت‌های جهاد سازندگی، کمیته امداد، آموزش و پرورش دست آنها را باز گذاشتند و موفقیت‌های امروز جامعه ما مرهون امام عزیز نوگرای ماست.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات