بین الملل >>  بین الملل >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۴  ، 
کد خبر : ۳۴۷۸۸۲

بنیامین نتانیاهو کنترل حزب لیکود و اسرائیل را از دست داده است

روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» در گزارشی درباره بحران اوضاع داخلی اراضی اشغالی و عملکرد متزلزل « بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی نوشت.

روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» در گزارشی درباره بحران اوضاع داخلی اراضی اشغالی و عملکرد متزلزل « بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی نوشت.
روزنامه هاآرتص نوشت که توقف مذاکرات در اقامتگاه «اسحاق هرتزوگ» رئیس‌ رژیم صهیونیستی خبر خوبی است.گفت‌وگوهایی که هرتزوگ از طریق آن تلاش کرد تا کابینه نتانیاهو را متحد نگه دارد و هدف از آن، ایجاد مشروعیت بین‌المللی برای آن و آرام کردن اعتراضات بود.
این روزنامه در ادامه به ایجاد جنجال و اختلافات در کنست  میان  اعضای ائتلاف بنیامین نتانیاهو و مخالفان اشاره  و تاکید کرد  که مخالفان کابینه نتانیاهو، مذاکرات جاری با ائتلاف او را تا انتخاب همه اعضای کمیته تعیین قضات متوقف کرده‌اند.
بر اساس این گزارش، «کارن الحرار»  به عضویت کمیته تعیین قضات انتخاب شد، اما واضح است که جناح راست با انتخاب مجدد مجرم جنایتکار «آوی ناوه»  به عنوان رئیس کانون وکلا تلاش می کند این کمیته را کنترل کند. در صورت عدم موفقیت، وزیر دادگستری از تشکیل این کمیته جلوگیری می‌کند.
این روزنامه صهیونیستی نوشت:« بنیامین نتانیاهو کنترل حزب لیکود و اسرائیل را از دست داده است و تل‌آویو به سمت پرتگاه حرکت می کند».
روزنامه هاآرتص در ادامه نوشت که بنیامین نتانیاهو که به ارتکاب جنایات متهم است و یک شخص ضعیف و  ترسو  و ناتوان است. وی  دیگر حتی نمی‌تواند حرف خود را در خانه‌اش  بازگو کند، چه برسد به آنکه کابینه را اداره کند.
روزنامه  صهیونیستی «یدیعوت آحارانوت»  نیز به نوبه خود  اعلام کرد: « بنیامین نتانیاهو قرار بود یکی از دو تصمیم را انتخاب کند که هر دو مشروع هستند: توافق یا تقابل. وی  همچنین می‌توانست با تمام قدرت تفاهم را با مخالفان را انتخاب کند و با تأیید رئیس‌ ( رژیم صهیونیستی)  آن را اجرا کند و به انتخاب یک نماینده ائتلاف و یک نماینده مخالف در انتخابات کمیته انتخاب قضات دست یابد. وی می‌توانست به مخالفان و معترضان  وزنی ندهد و با تمام قوا به دنبال انتخاب نمایندگان ائتلاف برای این کمیته  باشد . اما او این امر را به تعویق انداخت و  در نهایت کنترل امور را از دست داد».
 روز گذشته «یاریو لوین»  وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی و عضو حزب لیکود از نتانیاهو به خاطر حمایت از انتخاب «کارین الحرار»  از حزب «یش‌عتید»  برای عضویت در «کمیته انتخاب قضات دیوان عالی» انتقاد کرد.
در مقابل وزیر دادگستری و «بزالل اسموتریچ»  وزیر دارایی رژیم صهیونیستی  خواستار انتخاب هر دو نماینده کنست در «کمیته تعیین قضات دیوان عالی» از ائتلاف حاکم شدند.
از سوی دیگر حزب «اتحاد» به رهبری «بنی گانتس»  نیز با تعویق رأی گیری برای انتخاب 2 نماینده کنست در «کمیته تعیین قضات دیوان عالی» مخالفت  کرد  و در ادامه تهدید کرد که در صورت انتخاب نشدن «الحرار»،  مذاکرات با کابینه درباره «تغییرات قضائی» را ترک  می کند.
این درحالی است که اخیرا «یائیر لاپید»، رهبر اپوزیسیون کنست رژیم صهیونیستی به منظور ادای شهادت علیه بنیامین نتانیاهو در دادگاه شهر قدس شهادت داد.
نتانیاهو در این پرونده متهم شده است که با اصرار در تمدید قانون معافیت مالیاتی برای افراد سفرکرده به خارج از سرزمین های اشغالی زمینه سواستفاده مالی برای «آرنون میلخان» و «جیمز بیکر» دو تن از دوستان سرمایه دارش که اقدام به سرمایه‌گذاری در خارج از سرزمین‌های اشغالی داشته‌اند را فراهم و در نتیجه زمینه فرار مالیاتی آنها را رقم زده است.
نتانیاهو در این پرونده به فساد مالی و خیانت در امانت متهم است. پرونده 1000 تنها یکی از پرونده‌های سه گانه نتانیاهو در نزد دستگاه قضایی رژیم صهیونیستی به شمار می رود. خانواده نتانیاهو در مجموع 5 پرونده مفتوحه در محاکم اسرائیل دارند که علاوه بر شخص نتانیاهو، نام همسر و پسر وی در زمره متهمین پرونده به چشم می خورد.
پیش از این نیز «صالح العاروری» نائب رئیس حماس اعلام کرد: راهبرد فعلی کابینه رژیم صهیونیستی منطقه را به سمت انفجار پیش خواهد برد. انتخابات اخیر رژیم صهیونیستی تحولی در این رژیم ایجاد کرد که آثار آن برای تمام منطقه خطرناک خواهد بود.
این مقام ارشد حماس تاکید کرد: حزب راست‌گرای صهیونیست‌ها  برنامه‌ای برای آواره کردن فلسطینیان در کرانه باختری دنبال می‌کند. مردم ما تاوان مواضع افراطی نتانیاهو برای حفظ ائتلافش را می‌دهند.هدف تروریست افراطی «ایتمار بن گویر»  یهودی سازی بیت المقدس، مسجد الاقصی و کرانه باختری است. بنیامین نتانیاهو برای بازگرداندن چهره شکست خورده خود در برابر جامعه صهیونیستی، تجاوزات خود را به نوار غزه آغاز و رهبران مقاومت و خانواده‌های آنها را ترور کرد.
بحران اختلافات داخلی رژیم صهیونیستی که بعد از روی کار آمدن کابینه راست‌افراطی بنیامین نتانیاهو در چند ماه گذشته به اوج خود رسیده، نشان داد که این رژیم متشکل از گروه‌هایی است که هرکدام دارای جهت‌گیری‌ها و نظرات متفاوت و متضادی هستند که نمی‌توانند با هم ترکیب شوند. همچنین هر گروه با ایدئولوژی خاص خود تصور می‌کند که بر دیگری برتری دارد و می‌تواند شرایط خود را بر دیگران تحمیل کند. همین وضعیت موجب ایجاد درگیری‌هایی میان گروه‌های مختلف یهودی در اراضی اشغالی شده که پایان دادن به این درگیری‌ها دشوار است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات