بین الملل >>  سیاست خارجی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۶  ، 
کد خبر : ۳۴۸۱۷۲

کنعانی: کارنامه سیاه صهیونیست‌ها باید باعث شرم و خجالت حامیان غربی این رژیم باشد

رسانه‌های صهیونیستی اخیرا گزارش دادند که کمیته وزارتی قانونگذاری کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی پیش نویس قانون پیشنهادی «یتسحاق کرویزر» از حزب «اُتزما یهودیت» (قدرت یهود) در خصوص حبس اجرایی کودکان ۱۲ ساله فلسطینی را بررسی می‌کند. این پیش نویس قانون پیشنهادی کرویزر پس از عملیات ضد صهیونیستی «محمود علیوات» (۱۳ ساله) در خیابان وادی حلوه شهرک سلوان واقع در جنوب مسجدالأقصی ارائه شد که در این عملیات یک افسر صهیونیست و پدرش زخمی شده و یک شهرک‌نشین صهیونیست نیز با شلیک به سمت نوجوان فلسطینی او را زخمی کرد.

کنعانی: کارنامه سیاه صهیونیست‌ها باید باعث شرم و خجالت حامیان غربی این رژیم باشد

جنبش حماس هم در بیانیه‌ای تصمیم پارلمان رژیم صهیونیستی برای بررسی پیش‌نویس قانون حبس اجرایی کودکان ۱۲ ساله فلسطینی را بسیار خطرناک توصیف کرد.

در همین خصوص ناصر کنعانی سخنگوی دستگاه دیپلماسی امروز (یکشنبه) چهارم تیر ماه با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی و سوابق این رژیم در زندانی کردن کودکان فلسطینی عنوان کرد: جای تعجب است که رژیمی با سابقه زندانی کردن ۱۶۰ کودک، حبس خانگی ۶۰۰ کودک بیگناه و ۶۰۰ بیمار فلسطینی شامل ۳۰ معلول جسمی و حرکتی سزاوار قرار گرفتن در ‎فهرست شرم سازمان ملل متحد نیست! ‏و این در حالی است که این ‎رژیم کودک کش در کمال بی‌شرمی تنها در طول ۶ ماه نخست سالجاری، جان ۲۶ کودک بیگناه فلسطینی را گرفته است.

وی در توئیتر نوشت: کارنامه سیاه صهیونیست‌ها در چنین اقداماتی باید باعث ‎شرم و خجالت حامیان غربی این ‎رژیم آپارتاید باشد.

پس از شهادت «محمد التمیمی» کودک سه ساله فلسطینی در جریان تیراندازی نظامیان صهیونیست در شهرک النبی صالح واقع در شمال رام‌الله نیز ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در یک رشته توئیت با بیان اینکه محمد هیثم التمیمی⁩ کودک سه ساله، بیست و هشتمین طفل معصوم فلسطینی است که در سالجاری میلادی به دست رژیم کودک‌کُش اسرائیل به شهادت رسید، گفت: نقش حمایتی حامیان رژیم در استمرار این جنایات روزمره، از منظر حقوقی و بین‌المللی مسؤولیت آور است.ارتکاب این جنایت هولناک همزمان با اظهارات وزیر خارجه آمریکا در آیپک در خصوص تاریخچه حمایت واشنگتن از رژیم اسرائیل، اشاره او به کمک سالانه ۳.۳ میلیاردی و کمک فوق‌العاده یک میلیارد دلاری و تداوم تلاش برای ادغام رژیم غاصب در منطقه، به منزله شراکت آمریکا در جنایات روزمره اسرائیل است.

کنعانی پیش از این هم به حمله نظامیان صهیونیست به یک مدرسه ابتدایی در جنوب کرانه باختری و تخریب آن و همچنین حمله جنگنده‌های این رژیم به نوار غزه که بر اثر آن تعدادی از کودکان فلسطینی شهید و زخمی شدند، واکنش نشان داد و گفته بود: اسرائیل‬⁩، همان هیولای کودک‌کُش است که دائما در کابوس خواب شبانه ⁧‫کودکان فلسطین‬⁩ ظاهر می‌شود. 

باشگاه اسیر فلسطینی ۲۸ آبان ۱۴۰۱ در گزارشی به مناسبت «روز جهانی کودک» اعلام کرد که تعداد کودکان اسیر در زندان‌های رژیم صهیونیستی به حدود ۱۶۰ نفر رسیده است. در این گزارش آمده بود که این کودکان در زندان‌های عوفر، مجدو و الدامون زندانی هستند که در بین آن‌ها سه دختر نوجوان به نام‌های نفوذ حماد(۱۶ ساله)، «زمزم القواسمه»(۱۷ ساله) و «جنات زیدات»(۱۶ ساله) نیز به چشم می‌خورد که در زندان الدامون اسیر هستند. در گزارش مذکور آمده بود که پنج تن از کودکان در بازداشت اداری (بازداشت بدون اتهام و محاکمه) بسر می‌برند. روزنامه «القدس العربی»، در این گزارش با اشاره به بازداشت ۷۵۰ کودک فلسطینی از ابتدای سال ۲۰۲۲ عنوان شده بود که با وجود آنکه این رقم در مقایسه با سال‌های قبل چندان آمار بالایی نیست، اما سرکوب کودکان در حین بازداشت بیشتر شده است و این کودکان در زمان بازداشت تحت شکنجه جسمی و روحی قرار گرفته‌اند.

 

منبع: فارس

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات