بین الملل >>  سیاست خارجی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۳  ، 
کد خبر : ۳۶۳۶۷۲

کنعانی: رژیم صهیونیستی تنها با اقدام قاطع به قوانین بین‌المللی تمکین می‌کند

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: باند جنایتکار صهیونیستی تنها در مقابل فشار و اقدام قاطع و بازدارنده حاضر به کُرنِش و تمکین در برابر قوانین بین‌المللی است و در غیر این صورت، هیچ حد و مرزی برای جنایات و اقدامات شنیع خود نمی‌شناسد.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: ‌«وزیر دارایی رژیم صهیونیستی کشتار دو میلیون فلسطینی در اثر گرسنگی ساختگی، و در ازای آزادی گروگانهای این رژیم را عملی درست و اخلاقی خوانده است».

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان افزود: اظهارات این عضو باند جنایتکار صهیونیست، فقط نوعی اِعلام و اعتراف علنی است و اِلّا دنیا در 10 ماه گذشته شاهد اقدام عملی رژیم صهیونیستی در نسل‌کُشی و کشتار جمعی زنان، کودکان و مردم غیر نظامی بیگناه در ‌غزه از طریق بمباران و همچنین قحطی و گرسنگی ساختگی بوده است.

کنعانی در ادامه نوشت: دنیا باید فهمیده باشد که باند جنایتکار صهیونیستی تنها در مقابل فشار و اقدام قاطع و بازدارنده حاضر به کُرنِش و تمکین در برابر قوانین بین‌المللی است و در غیر این صورت، هیچ حدو مرزی برای جنایات و اقدامات شنیع خود نمی‌شناسد.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: این اظهارات شنیع و هولناک از منظر اخلاقی و انسانی و مقررات حقوق بین‌الملل قویا محکوم و شایسته پیگرد بین‌المللی است اما اروپا بهترست به جای محکوم کردن کلامی این اظهارات، به مسئولیت‌های بین‌المللی، اخلاقی و انسانی خود علیه رژیم صهیونیستی و پایان دادن به حمایت سیاسی و نظامی از آن رژیم جنایتکار عمل نماید و به محکومیت بدون عمل اکتفا نکند.

 بزالل اسموتریچ وزیر دارایی رژیم صهیونیستی اوایل هفته جاری در یک کنفرانس در اظهاراتی بحث‌برانگیز گفته بود: مادامی که گروگان‌های (اسیران) اسرائیلی آزاد نشدند، سیاست گرسنگی دادن به ۲ میلیون نفر از ساکنان غزه می‌تواند پاسخی موجه و اخلاقی باشد اما هیچکس در جهان به (رژیم) اسرائیل اجازه این کار را نمی‌دهد.

با گذشت حدود ۱۰ ماه از آغاز تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

رژیم صهیونیستی طی این مدت دستاوردی غیر از قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و تحمیل قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم اشغالگر این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از این مدت طولانی نتوانسته گروه‌های مقاومت را در یک منطقه کوچک که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وادارد و همراهی افکار عمومی جهانی را به‌خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات