سیاسی >>  مجلس >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۲  ، 
کد خبر : ۳۴۸۱۹۲

قالیباف:برای تحقق تحول، نیازمند باور حقیقی نقش مردم هستیم

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در همایش سراسری بزرگداشت هفته قوه قضاییه که صبح امروز در سالن اجلاس سران برگزار شد، ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام شهادت امام باقر و بزرگداشت هفته قوه قضاییه، گفت: هفته قوه قضاییه را به تمامی زحمتکشان این عرصه در بخش‌های اداری و قضایی و به ویژه به قضات شریف و امین و شجاع تبریک عرض می کنم.

قالیباف:برای تحقق تحول، نیازمند باور حقیقی نقش مردم هستیم

وی افزود: در این ماه‌ها و سال‌ها شاهد یک رویکرد تحول گرا و سازنده در همه سطوح قوه قضاییه و به ویژه در ریاست قوه بودیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: هر زمان نام قوه قضاییه می‌آید، همه مردم ما بلافاصله نام شهید بهشتی، سیدالشهدای هفتم تیر را به یاد می‌آورند و ما قوه قضائیه را ولو در سالیان کوتاه به نام شهید بهشتی می شناسیم که مایه افتخار همه ما است.

وی ادامه داد: شهید بهشتی تجسمی از توازن علم و عمل بود و به تمام معنا مصداق ایمان اخلاص و تلاش برای رفاه و فلاح مردم بود. شهید بهشتی را یک اسطوره می‌دانیم در سعه در مقابل صدر ناملایمات و طعنه‌ها و توطئه‌ها می‌دانیم.

رئیس مجلس اظهار کرد: ما او را به تواضع و انضباط می‌شناسیم. او برای تعالی ارزش‌های انقلاب از آبروی خودش گذشت و برای اتحاد در جامعه سکوت کرد.

 وی در ادامه تاکید کرد: او برای نسل جوان ما ثابت کرد که راه پیشرفت با التزام به مسائل دینی در تضاد نیست و به همه ما زمان شناسی را درس داد.

قالیباف یادآور شد: شهید بهشتی به ما یاد داد که با حداقل مشترکات می‌توانیم برای پیشرفت انقلاب تلاش کنیم و اینکه لازمه استقلال از ظرفیت همه ملت استفاده کنیم و پیروزی ما در همین یکپارچگی است.

وی افزود: قطعا این خصلت ها و ویژگی های این شهید عزیز بود که در تیررس مخالفین و منافقین قرار گرفت و وی آبرو و جان خویش را فدای انقلاب اسلامی کرد. امروز این ما هستیم که راه شهدا، امام شهدا و سیدالشهدای هفتم تیر را باید ادامه دهیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: ما باید میراث دار این فرهنگ باشیم و باید تلاش کنیم راه امام و شهدا را تحت رهبری مقام معظم رهبری به پیش ببریم تا دینمان را به شهدا و این نعمت بزرگ که خداوند در این نقطه زمانی به ما هدیه کرده است قدر دانسته و شکر نعمت را به جا بیاوریم. شکر نعمت این است که فرامین رهبری را به عمل برای منافع مردم تبدیل کنیم. مطالبه امروز رهبری از ما تحول است و در فرمایشات اخیرشان در حرم امام (ره) ایمان و امید را به عنوان دو موضوع مهم که هم محور تحول و بستر تحول است از همه ما مسئولین مطالبه کردند که در این مسیر حرکت کنیم.

قالیباف افزود: برای این تحول نیازمند این هستیم که باور حقیقی نسبت به مردم و نقش مردم پیدا کنیم و به مردم باوری در پرتو خداباوری برسیم. این دو عنصر اساسی است که می تواند پایه این تحول در همه عرصه ها و به ویژه در حکمرانی در بخش های مختلف باشد. از این جهت است که اگر در یک معنای موثق نگاه کنیم امروز مهمترین رسالت قوه قضائیه هم احیای حقوق عامه است و این در حقیقت در حکمرانی اسلامی حق مردم است و مردم صاحب این حق هستند.

وی تأکید کرد: اگر ما حق مردم را ادا کنیم بدون شک مردم هم با وظیفه خودشان آشنا می شوند. ما نباید اول تلاش کنیم که مردم را به وظیفه شان هوشیار کنیم بلکه باید اول آگاهی بخشی کنیم که چه حقی بر گردن ما دارند که وقتی اینگونه شد، به وظیفه  و حقوقشان نیز آشنا می شوند و در جامعه اعتماد شکل می گیرد.

 

منبع: فارس

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات