فرهنگی >>  فیلم وسریال >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۹  ، 
کد خبر : ۳۴۹۰۵۷

جبلی در جمع مداحان: هیأت‌ها منبع بی‌انتهای نوآوری در عرصه‌های اجتماعی و فرهنگی هستند

پیمان جبلی در نشست با جمعی از مادحین و ذاکرین  اهل بیت (علیهم السلام) در آستانه محرم 1445 هجری قمری که در مرکز همایش‌های بین المللی صداوسیما برگزار شد، گفت: هیات‌ها انقلاب اسلامی را شکل دادند و با حمایت از جریان انقلاب، آن را به پیروزی رساند.

رئیس سازمان صداوسیما هیأت را ماندگارترین و پرسابقه‌ترین نهاد رسانه‌ای خواند و گفت: هیأت‌ها همواره در طول تاریخ، منبع بی‌انتهای نوآوری در عرصه‌های اجتماعی و فرهنگی هستند.

وی تبدیل شدن دسته‌های عزاداری به تظاهرات ضد طاغوت را یکی از نشانه‌های این رخداد، معرفی کرد و گفت: انقلاب زاییده هیأت است و جالب آنکه خود انقلاب به هیأت زندگی دوباره داد. رئیس رسانه ملی با بیان اینکه هیات شدیداً می‌توانست دولتی باشد اما کاملا مردمی ماند، آن را از دستاوردهای انقلاب خواند و گفت اتفاقا همین مردمی‌بودن هیأت‌هاست که باعث شده در همه فتنه‌ها آنها زودتر و سریع تر برای دفاع از انقلاب به میدان بیایند.

جبلی با اشاره به جایگاه شعر در ادبیات ایران گفت: شعر آنگاه که در خدمت معارف دینی و اهل بیت (علیهم السلام) قرار گرفت، جان گرفت و ماندگار شد و از همین منظر، شاعر آئینی جایگاه بالایی در میان مردم دارد.

رئیس سازمان صداوسیما که در جمع مادحین و ستایشگران سخن می‌گفت وجه برتری مادح اهل بیت نسبت به شاعر آیینی را جذب مخاطب خواند و گفت: نعمت بزرگ برای یک مداح، آمدن مردم پای ذکر اهل بیت (علیهم السلام) است و باید دانست ذاکران وسیله اند.

رئیس رسانه ملی، احترام و محبت صرف و تنها را  به اهل بیت کافی ندانست و گفت: این علاقه می‌بایست منجر به جریان سازی و الگوگیری از زندگی اهل بیت شود چنانچه در دهه 60 جوانان بعد از حضور در هیأت‌ها عازم جبهه‌ها می‌شدند.

جبلی، هیات و صداوسیما را دو رسانه معرفی کرد و گفت: سختی کار در صداوسیما این است که برعکس فضای یک دست هیأت، ما با 80 میلیون سلیقه مختلف مواجه هستیم.

وی تحول را یک ابلاغیه و دستور ندانست و گفت: باید قلبها و فکرها و به تبع آن روش‌ها عوض شود تا شاهد تحولی عمیق باشیم.

 

منبع: فارس

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات