سیاسی >>  دولت >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۵  ، 
کد خبر : ۳۴۹۶۳۳

وزیر کار: کمترین رشد بیکاری در دولت سیزدهم وجود دارد

 صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی صبح امروز در نشست کمیته اشتغال گیلان و در سالن الغدیر استانداری با بیان اینکه دولت برنامه ویژه‌ای در راستای تقویت زیرساخت‌های اشتغال و سرمایه‌گذاری در کشور دارد، اظهار کرد: رونق تولید در کشور منجر به ایجاد  اشتغال پایدار و افزایش شور و نشاط در جامعه می‌شود، از این رو یکی از سیاست‌های دولت سیزدهم تقویت زیرساخت‌های اشتغال و سرمایه‌گذاری در کشور است.

وزیر کار: کمترین رشد بیکاری در دولت سیزدهم وجود دارد

وی با اشاره به نقشه شوم استکبار جهانی علیه جمهوری اسلامی برای نابودی صنعت و تولید در کشور گفت: آمریکا و کشورهای غربی در طول ۴۴ سال گذشته انواع تحریم‌ها را علیه ایران اسلامی وضع کردند تا از این طریق بتوانند تولید و صنعت در کشور را از بین ببرند، ولی توانستیم با تکیه بر نیروی جوانی به قدرت برتر منطقه و کانون امنیت تبدیل شویم.

دوسوم جهان با ایران در ارتباطند

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با تاکید بر لزوم ‌توجه به ظرفیت‌های ارزشمند ایران در روابط تجاری و اقتصاد با کشورهای جهان، افزود: دو سوم جمعیت جهان از طریق هوایی، زمینی و دریایی با کشور و گیلان رابطه دارند که این خود یک ظرفیت بالقوه در راستای توسعه تولید و سرمایه‌گذاری در کشور است.

مرتضوی اقدامات دولت سیزدهم در حوزه اشتغال را بسیار مهم و مثبت برشمرد و بیان کرد: ایجاد  اشتغال و عدم تعطیلی واحدهای تولیدی در کشور خط قرمز دولت سیزدهم بوده و در راه تحقق این امر با هیج‌فرد و نهادی مماشاتی نخواهیم کرد.

کمترین رشد بیکاری در دولت سیزدهم وجود دارد

وی با بیان اینکه کمترین رشد بیکاری را در طول این سال‌ها در دولت سیزدهم وجود داشته است، تصریح کرد: کارخانه‌های نیمه فعال و تعطیل در کشور باید بازگشایی و به شکوفایی برسند، لذا تحت هیچ شرایطی نباید کارخانه‌ای در دولت سیزدهم تعطیل شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با تاکید بر اینکه حمایت از قشر کارگری در هر سطوحی باید به بهترین نحو عملی شود، گفت: در تلاشیم تا در آینده‌ای نزدیک سهم تعاون در حوزه اشتغال را افزایش دهیم زیرا معتقدیم کارگر و تولید باید حاشیه امن داشته و مورد حمایت قرار گیرد.

غفلت در اقتصاد دریامحور در کشور

مرتضوی، گیلان را یکی از استان‌های مهم در حوزه تولید و اشتغال دانست و بیان کرد: گیلان ظرفیت‌های خوبی در بخش‌های مختلف از جمله بخش کشاورزی، گردشگری و دریا مزیت‌های ارزشمندی دارد که باید به فعلیت برسند.

وی با اشاره به غفلت‌های موجود در راستای توسعه اقتصاد دریا محور در استان‌های شمالی گفت: اقتصاد دریامحور ظرفیت بزرگی است که در استان‌های شمالی وجود وارد ولی متأسفانه مورد غفلت واقع شده است.

 

منبع: فارس

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات