حماسه و جهاد >>  حماسه وجهاد >> تیتر یک حماسه وجهاد
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۱  ، 
کد خبر : ۳۵۰۱۵۷

خون بهایی برای امنیت

تشییع باشکوه پیکرهای ۲ شهید مدافع امنیت فراجا با حضور پرشور مردم و مسؤولان در اصفهان برگزار شد

تشییع باشکوه پیکرهای ۲ شهید مدافع امنیت فراجا با حضور پرشور مردم و مسؤولان در اصفهان برگزار شد. آیین تشییع باشکوه شهیدان مدافع امنیت فراجا در اصفهان، ستوان سوم «امیر حسین‌زاده‌احمدی» و استوار یکم «محمداحسان شفیعی» با حضور مسؤولان کشوری و استانی همچنین حضور پرشور و قدرشناسانه مردم، از میدان فیض به سمت گلستان شهدای اصفهان برگزار و پیکرهای پاک و مطهر این ۲ شهید در گلستان شهدا به خاک سپرده شد. شکوه حضور مردم در این مراسم نشان داد مردم همچنان پایبند به آرمان‌ها و ارزش‌های امام و شهدا هستند و امنیت خود را با هیچ چیز عوض نمی‌کنند. نباید فراموش کنیم امنیتی که امروز داریم، مرهون فداکاری و از خودگذشتگی سبزپوشانی است که در عملیات‌های مختلف با اهدای جان‌شان نگذاشتند امنیت کشور به خطر بیفتد. مردم اصفهان دیروز با شکوه خاصی پیکرهای ۲ تن از شهدای امنیت را از میدان فیض تا گلستان شهدای این شهر بر دستان خود بدرقه کردند. آیت‌الله مهدوی نماز را بر پیکرهای شهدای مدافع امنیت اصفهان اقامه کرد. همچنین آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، سیدرضا مرتضوی استاندار و سردار مجتبی فدا فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان در پیام‌های جداگانه شهادت ۲ تن از مدافعان امنیت را تسلیت گفتند. این ۲ شهید مدافع امنیت که ماموران انتظامی کلانتری ۱۶ شهرستان اصفهان بودند، روز جمعه ۲۷ مرداد در درگیری مسلحانه در خیابان شیخ صدوق اصفهان به شهادت رسیدند.
در این مراسم جانشین فرمانده نیروی انتظامی گفت: پیام بدرقه‌کنندگان شهدا به مسؤولان از قانون‌گذاران تا مجریان این است که اجازه سوءاستفاده به هنجارشکنان ندهند و نیروی انتظامی به‌ عنوان مجری قانون به‌ دنبال برقراری آرامش و تحقق خواسته بحق مردم است. سردار قاسم رضایی در آیین تشییع و خاکسپاری ۲ شهید مدافع امنیت در اصفهان افزود: این انقلاب زنده است، بالنده پیش می‌رود و مردم با حضور در این مراسم و بدرقه و گرامیداشت‌ شهدا، این پیام را منتقل می‌کنند که بسترسازان ظهور هستند؛ راه این شهدا، راه انقلاب اسلامی و دفاع‌ مقدس است که آرمان آن تامین امنیت داخلی، مرزها و حتی امنیت مستضعفان جهان است. جانشین فرمانده فراجا افزود: پیام این مردم شهیدپرور این است که پیرو راه شهادت هستند و این راه همانا حفاظت، پاسداری و حراست از آرمان انقلاب اسلامی است که فرزندان این ملت در سازمان انتظامی سراسر کشور از مرزهای گسترده تا مجامع مختلف داخلی به ‌صورت شبانه‌روزی و در همه فصل‌ها از این آرمان دفاع می‌کنند. وی خاطرنشان کرد: سجده شکر به جا می‌آوریم که مردم در مسیر این انقلاب از بهمن 57 تا دوران دفاع ‌مقدس و در ادامه آن تا امروز، با بصیرت از آرمان آن با جان و دل حفاظت کرده‌اند و مسیر را گرامی می‌دارند. 
وی یادآور شد: شهدا با اهدای خون خود این شجره را آبیاری می‌کنند و در کنار آنها، این ملت بزرگ این راه را گرامی می‌دارند و شور و حالی که در دوران انقلاب و دفاع ‌مقدس وجود داشت، امروز بدون خدشه استمرار دارد که یک نعمت‌الهی است. سردار رضایی تصریح کرد: اشتیاقی که در دوران دفاع ‌مقدس در کشور و در شهر شهید و مجاهدپرور اصفهان وجود داشته است، همچنان ادامه دارد. وی ادامه داد: اگر امروز مردم اصفهان ۲ شهید گلگون را تشییع می‌کنند، روزی این شهر ۳۷۰ شهید را همزمان تشییع کرده که این موضوع برای آن سوی مرزها، مزدوران و هنجارشکنان پیام دارد. جانشین فرمانده فراجا افزود: اگر مردم امروز حضور دارند و شهدا را بدرقه می‌کنند، حرف‌شان این است که تضعیف پلیس، تقویت مجرم است و در ادامه تقویت مجرم، ضعیف کردن حقوق شهروندی است. در این راستا تمام دستگاه‌ها مکلف به تقویت و حمایت پلیس هستند. وی با طرح این پرسش که چرا این تعداد سلاح گرم غیرمجاز در اختیار افراد بزهکار است، تصریح کرد: افرادی که حامل و قاچاقچی سلاح هستند باید به اشد مجازات برسند؛ قانون باید به ‌گونه‌ای اجرا شود تا افرادی که سلاح غیرمجاز دارند احساس ناامنی کنند و این موضوع مطالبه این جمع و خانواده شهداست. 
عصر جمعه ۲۷ مرداد امسال در پی تماس تلفنی شهروندان با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر اینکه فردی مسلح در خیابان شیخ صدوق اصفهان اقدام به تیراندازی و قتل یک شهروند کرده، مأموران کلانتری ۱۶ در محل حضور یافتند که فرد مسلح به ‌محض مشاهده مأموران اقدام به تیراندازی به سمت آنان کرد که به شهادت ۲ مامور انتظامی منجر شد. ستوان سوم «امیر حسین‌زاده‌احمدی» و گروهبان یکم «محمد احسان‌شفیعی» در این درگیری مسلحانه شهید شدند. فرد مسلح نیز در تیراندازی متقابل ماموران انتظامی کشته شد. مراسم وداع با این شهیدان والامقام شامگاه یکشنبه بعد از نماز مغرب و عشا در ستاد فرماندهی انتظامی شهرستان اصفهان برگزار شد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات