بین الملل >>  بین الملل >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۲  ، 
کد خبر : ۳۵۰۵۱۷

ارتش گابن: رئیس‌جمهور در بازداشت خانگی است

در پی کودتای نظامی ساعات اولیه امروز در گابن، کودتاچیان اعلام کردند «علی بونگو اوندیمبا» رئیس‌جمهور این کشور در بازداشت خانگی به سر می‌برد.

 افسران ارتش گابن به دنبال کودتای امروز چهارشنبه (۳۰ اوت، هشتم شهریور) اعلام کردند «علی بونگو اوندیمبا» رئیس‌جمهور این کشور در بازداشت خانگی است و یکی از پسرانش به اتهام «خیانت» بازداشت شده است. 

ارتش گابن: رئیس‌جمهور در بازداشت خانگی است

به گزارش خبرگزاری فرانسه، آن‌ها در بیانیه‌ای که در تلویزیون دولتی قرائت کردند، گفتند «رئیس‌جمهور علی بونگو در بازداشت خانگی است و خانواده و پزشکان او کنارش هستند». بر اساس گزارش‌ها به نقل از نظامیان این کشور، سایر مقام‌های دولت هم بازداشت شده‌اند.

پیش‌تر خانواده رئیس‌جمهور گابن گفته بودند پس از کودتای نظامی در این کشور، اطلاعی از وضعیت او ندارند.

ساعات اولیه امروز ارتش گابن اعلام کرد قدرت را در این کشور به دست گرفته، همه نهادهای دولتی را منحل کرده و کمیته انتقال و احیای نهادها را ایجاد کرده است.

بیانیه ارتش ساعاتی بعد از آن بود که کمیسیون انتخابات رسماً اعلام کرد علی بونگو اوندیمبا پیروز انتخابات ۲۶ اوت با کسب ۶۴.۲۷ درصد آرا شده است. او برای بار سوم انتخاب شد. 

گابن در غرب آفریقای مرکزی و در همسایگی خلیج گینه و در سواحل شرقی اقیانوس اطلس قرار گرفته‌ و با کشورهای جمهوری کنگو، کامرون و گینه استوائی همسایه است. این کشور یکی از مهمترین متحدان فرانسه در آفریقای مرکزی به شمار می‌آید که از سال ۲۰۰۹ تحت ریاست‌جمهوری علی بونگو اداره می‌شود.

این کودتا، هشتمین کودتا در مناطق غربی و مرکزی قاره آفریقا از سال ۲۰۲۰ به بعد به شمار می‌آید. آخرین کودتا، مربوط به نیجر است که در ۲۶ ژوئیه صورت گرفت. 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات