سیاسی >>  سیاسی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۶  ، 
کد خبر : ۳۵۱۱۳۳

با موافقت رهبر معظم انقلاب تعداد اعضای هیات عالی نظارت مجمع به ۲۴ نفر افزایش یافت

با موافقت مقام معظم رهبری تعداد اعضای هیات عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی از ۱۵ نفر به ۲۴ نفر افزایش یافت و روسای قوای سه‌گانه نیز به این هیات عالی پیوسته‌اند.

آیت‌الله صادق آملی لاریجانی رئیس هیات عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی در ابتدای جلسه هیات با بیان اینکه آیین‌نامه جدید هیات عالی نظارت به تایید مقام معظم رهبری رسیده است، گفت: طبق این ابلاغیه تعداد اعضا از 15 نفر به 24 نفر افزایش یافته است و روسای قوای سه‌گانه نیز به هیات عالی نظارت پیوسته‌اند.

با موافقت رهبر معظم انقلاب تعداد اعضای هیات عالی نظارت مجمع به ۲۴ نفر افزایش یافت
در این جلسه مغایرت مصوبه مجلس شورای اسلامی درخصوص " طرح توقف اجرای ماده 5 قانون بیمه های اجتماعی کارگران ساختمانی" با سیاست‌های کلی نظام مورد بررسی قرار گرفت.

جعفر قادری، نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مجلس ایرادات و مغایرت های  مصوبه پیشین خود را برطرف کرده است.

پس از بیان نظرات اعضای هیات عالی نظارت، نظر کمیسیون نظارت دبیرخانه مجمع را مبنی بر مغایرت مصوبه مجلس شورای اسلامی درباره "توقف اجرای ماده 5 قانون بیمه های اجتماعی کارگران ساختمانی" به رای گذاشته شد که اعضا، مصوبه را مغایر سیاست های کلی نظام ندانستند.

در ادامه جلسه بررسی مغایرت های مصوبه مجلس شورای اسلامی در خصوص "طرح تامین مالی تولید و زیرساختها" با سیاست های کلی نظام در دستور کار قرار گرفت.

سید شمس‌الدین حسینی، رییس کمیسون اصل 44 قانون اساسی و جهش تولید مجلس شورای اسلامی در توضیحی، گفت: هدف این مصوبه تامین مالی پروژه‌ها است. در تمام کشورها، نهادی متولی این مهم است، اما در کشور ما این تشتت وجود دارد و این مصوبه با تشکیل نهاد تامین مالی تولید و زیرساخت ها این خلا را مرتفع می کند.

پس از آن جعفر قادری، نماینده مجلس شورای اسلامی و برخی اعضای هیات عالی نظارت نظرات خود را در خصوص ماده 2 این مصوبه راجع به تشکیل شورای عالی تامین مالی بیان کردند.

پس از این توضیحات، مغایرت کلیات ماده 2 این مصوبه مجلس با سیاستهای کلی که کمیسیون نظارت دبیرخانه مجمع مطرح کرده بود، به رای گذاشته شد که مغایر شناخته نشد.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات