سیاسی >>  قوه قضائیه >> ویژه ها
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۴  ، 
کد خبر : ۳۲۳۰۶۶

آیا قوه قضائیه از جرائم طبری بی خبر بود؟چه کسی اولین بار رازهای پرونده طبری را آشکار ساخت؟

باید گفت ایشان مقدار زیادی پیچیده عمل کرده و بدون تحقیقات یک‌ساله، تخلفاتشان بروز و ظهور نداشته و فقط شایعاتی بوده است و در سال ۹۷، وقتی
غلامحسین محسنی اژه‌ای در نشست خبری گفت: عده‌ای می‌پرسند آقای طبری در مراجع قضایی چقدر از فسادش به دیگران سرایت کرده و اعمال نفوذ کرده است؟ باید گفت تحقیقات زیادی شده، بسیاری از افراد با ایشان همکاری کردند، اما بسیار موارد نادری بوده است. در بین قضات، ۲ قاضی شاغل و بازداشت شده و ۲ قاضی بازنشسته مربوط و دخیل در این پرونده داشتیم.
آیا قوه قضائیه از جرائم طبری بی خبر بود؟چه کسی اولین بار چراغ پرونده طبری را آشکار ساخت؟
وی افزود: همچنین تعدادی وکیل و دلال هم در این پرونده دخیل بودند و مجموعا ۲۱ نفر مربوط به اکبر طبری تحت تعقیب قرار گرفتند.

محسنی اژه‌ای گفت: در پاسخ به این سوال که آیا ایشان فسادش آشکار و روشن بوده، باید گفت ایشان مقدار زیادی پیچیده عمل کرده و بدون تحقیقات یک‌ساله، تخلفاتشان بروز و ظهور نداشته و فقط شایعاتی بوده است و در سال ۹۷، وقتی اطلاعات سپاه به میدان آمد سرنخ‌های جدیدی پیدا شد.

معاون اول قوه قضائیه در پاسخ به سوالی در ارتباط با اظهارات چند روز پیش وی مبنی بر در نظر گرفتن فرصت «توبه» برای مجرمان و انتقاداتی که از این اظهارات که همزمان با برگزاری دادگاه طبری مطرح شده است، گفت: عرضم در خصوص در نظر گرفتن فرصت «توبه» برای مجرمین درست بوده و الان هم بر این مسئله پافشاری دارم.

وی افزود: انسان‌ها جایزالخطا هستند و نعمتی که خدا به ما داده، این است که توبه ما را می‌پذیرد. ما باید بستر فساد را کم کنیم و اگر نتوانتیم بستر لغزش را کم کنیم، مقصر هستیم و باید بعد از برطرف کردن بستر، هشدار‌های لازم را بدهیم.

این مقام قضایی خاطرنشان کرد: اگر فردی مرتکب خطا شد و واقعا می‌خواهد کارش را جبران کند، باید فرصت جبران به او دهیم.

وی در پاسخ به سوالی در ارتباط با اینکه آیا عدم احراز تخلفات طبری توجیهی قابل قبول است و چرا دادگاه عیسی شریفی علنی برگزار نمی‌شود؟ گفت: اگر کسی از من در مورد اکبر طبری بپرسد و من به او بگویم واقعا از تخلفات وی مطلع نشدم، حق را به او می‌دهم که قانع نشود.

محسنی‌اژه‌ای افزود: از وقتی بعضی قرائن مشخص شد، کارگروهی تشکیل شد، اما وی کار را پیچیده انجام داده بود و اکنون، چون معما حل شده، آسان شده است.

محسنی اژه‌ای با بیان این‌که تشخیص علنی بودن یا نبودن دادگاه بر عهده قاضی است، گفت: ما مردم را محرم می‌دانیم، اما ممکن است بعضی اطلاعات مطرح‌شده در دادگاه مورد سواستفاده دشمنان قرار بگیرد و این می‌تواند دلیل غیرعلنی بودن برخی دادگاه‌ها باشد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات