بین الملل >>  بین الملل >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰  ، 
کد خبر : ۳۵۱۳۳۷

کاخ سفید: آمریکا تنها چند هفته می‌تواند از اوکراین حمایت کند

سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید هشدار داده است که اگر دولت فدرال تعطیل شود، واشنگتن تنها برای چند هفته اندک می‌تواند از اوکراین در جنگ با روسیه حمایت کند.

«جان کربی» سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید روز گذشته (دوشنبه) در مصاحبه با شبکه آمریکایی «سی ان ان» گفت در صورتیکه کنگره لایحه بودجه جدید را به تصویب نرساند، پنتاگون تنها «برای چند هفته» می‌تواند از اوکراین در جنگ با روسیه حمایت کند.

کاخ سفید: آمریکا تنها چند هفته می‌تواند از اوکراین حمایت کند

در حالیکه قانونگذاران کنگره به مذاکرات داغ و جدی خود بر سر لایحه بودجه‌ای که می‌تواند تا 25 میلیارد دلار کمک به اوکراین داشته باشد، ادامه می دهند، کربی در واکنش به تأثیرات تعطیلی احتمالی دولت فدرال آمریکا بر کمک‌های ایالات متحده به کی‌یف گفت: «ما یک مقدار بودجه دیگر برای ادامه داریم بنابراین فکر می‌کنم برای چند هفته آینده یا کمی بیشتر مشکلی نداشته باشیم اما بدون درخواست تکمیلی که ما درخواست آن را ارائه کردیم، قطعاً توانمندی ما برای حمایت خوب از اوکراین تا پاییز و ماههای زمستان تحت تأثیر قرار خواهد گرفت».

وی ادامه داد: «در صورت تعطیلی دولت و عدم دستیابی به درخواست تکمیلی، تأثیر چشمگیری بر توانمندی ما برای موفقیت در میدان نبرد برجای خواهدگذاشت».

روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز در گفت‌وگو با نمایندگان کنگره گزارش کرد که بحث در خصوص لایحه جدید بودجه آمریکا تا حد زیادی بر کمک‌های بیشتر واشنگتن به کی‌یف متمرکز شده است و برخی از نمایندگان جمهوری‌خواه با پیشنهاد دولت بایدن برای یک کمک 25 میلیارد دلاری اضافی برای اوکراین مخالفند.

مقام‌های کنگره می‌گویند «علی‌رغم حمایت گسترده دو حزب در سنا برای تخصیص پول برای اوکراین، برخی جمهوری‌خواهان استدلال کرده‌اند که چنین بودجه‌ای، پیچیدگی زیادی در تلاش برای کمک به «کوین مک‌کارتی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا برای برون‌رفت از این معضل بودجه به وجود می‌آورد».

در حالی که مقامات هشدار داده اند که خزانه واشنگتن در حال خشک شدن است و «سابرینا سینگ» معاون سخنگوی پنتاگون اخیراً، تعطیلی دولت فدرال را «بدترین چیزی خوانده‌اند که ممکن است رخ دهد»، هفته گذشته، وزارت دفاع ایالات متحده اصرار داشت که مشکلات بودجه فعلی هیچ تأثیری بر کمک ایالات متحده به اوکراین نخواهد داشت.

«کریس شروود» سخنگوی پنتاگون جمعه هفته گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد که ارتش آمریکا، کمک آمریکا به کی‌یف را «ضروری» می‌داند.

واشنگتن میلیاردها دلار کمک نظامی مستقیم برای کی‌یف را از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در فوریه سال گذشته تصویب کرده است که شامل دهها محموله تسلیحات سنگین، خودروی جنگی و مهمات می‌شود. در جدیدترین محموله نظامی ایالات متحده به اوکراین، اولین دور از تانک‌های نبرد اصلی آمرامز به اوکراین ارسال شد. اوایل سال جاری میلادی، ارسال 31 تانک آبرامز به اوکراین به تصویب رسید.

علی‌رغم میلیاردها دلار تسلیحات سبک و سنگینی که کشورهای غرب برای نبرد با روسیه به اوکراین ارسال کرده‌‌اند، بسیاری از کارشناسان پیروزی کی‌یف در جنگ اوکراین را بعید می‌دانند.

مسکو به طور مکرر ارسال تسلیحات غرب به اوکراین را محکوم می‌کند و تأکید دارد که این تسلیحات تغییری در تحقق اهداف روسیه در اوکراین ایجاد نمی‌کند و تنها به طولانی شدن جنگ اوکراین و رنج مردم این کشور می‌انجامد.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین اوایل سال جاری میلادی در خصوص ارسال تانک‌های آبرامز گفته بود که کشورهای غربی در خصوص تأثیرات این تانک‌ها بر نتیجه جنگ اوکراین اغراق می‌کنند و این در حالی است که این تجهیزات نیز مانند دیگر تجهیزات دیگر در نبرد با روسیه منهدم خواهد شد و آتش خواهد گرفت.

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات