بین الملل >>  آمریکاواروپا >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۸  ، 
کد خبر : ۳۵۴۲۰۴

سی‌ان‌ان: آمریکا سه هزار موشک JDAMS برای اسرائیل ارسال کرده است

شبکه خبری سی‌ان‌ان به نقل از یک منبع مطلع گزارش داد که آمریکا از هفتم اکتبر تا کنون سه هزار موشک JDAMS برای صهیونیست‌ها ارسال کرده است.

«جان کربی» سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید روز سه شنبه اعلام کرد که واشنگتن از تلفات بسیار زیاد غیرنظامیان در حملات اسرائیل به نوار غزه مطلع است، حال یک منبع مطلع به شبکه خبری سی‌ان‌آن گفت که آمریکا از 7 اکتبر تا کنون حدود سه هزار موشک JDAMS برای اسرائیل ارسال کرده است.

پنتاگون نیز چند روز پیش خبر داده بود که دست کم 14 هزار گلوله تانک را با استفاده از اختیارات اضطراری دولت و بدون کسب مجوز از کنگره به رژیم صهیونیستی ارسال کرده است.

ارزیابی‌های جدید سازمان ملل نشان می‌دهد که از زمان آغاز درگیری در تاریخ ۷ اکتبر در غزه، نزدیک به ۴۰۰ هزار ساختمان که اغلب جزو مناطق مسکونی فلسطینی‌ها بوده آسیب دیده و نیاز به تعمیرات اساسی دارند.

به گزارش «میدل ایست مانیتور» طبق بررسی‌های صورت گرفته حدود ۱۸ درصد از تمام سازه‌هایی که پیش از درگیری در غزه قابل استفاده بوده‌اند، اکنون تحت تاثیر حملات گسترده رژیم صهیونیستی تخریب شده و ساکنان این ساختمان‌ها نیز بی‌هیچ سرپناهی آواره شده‌اند.

طبق برآوردهای انجام گرفته تحت تاثیر حملات زمینی و بمباران‌های مکرر هوایی رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی حدود ۱.۹ میلیون نفر که معادل ۸۵ درصد از جمعیت مردم غزه می شوند، خانه های خود را ترک کرده‌اند و به دنبال سرپناهی امن می‌گردند.

طبق برآوردهای انجام گرفته شده، بدترین مناطق آسیب دیده در مناطق شمالی غزه بوده است که مجموعا ۲۹ هزار و ۷۳۲ ساختمان از ۳۷ هزار و ۳۷۹ ساختمان تخریب شده در کل غزه مربوط به این قسمت می‌شود. این یعنی ۸۰ درصد موارد تخریبی مربوط به قسمت شمال نوار غزه می‌شود.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات