صفحه نخست >>  عمومی >> ویژه ها
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۹  ، 
کد خبر : ۳۵۱۸۹۴

جنون صهیونیست ها در غزه

رژیم صهیونیستی در حملات شبانه‌روزی به نوارغزه به اندازه یک سال بمب استفاده شده در افغانستان را علیه مردم بی‌دفاع استفاده کرده است.

8 روز از عملیات  نیروهای مقاومت فلسطین در غزه علیه نیروهای اشغالگر قدس گذشته است و بیش از هزار و 500 صهیونیست به هلاکت رسیده و در حملات هوایی و توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی به مردم بی‌گناه غزه هزار و 800 نفر به شهادت رسیده‌اند که از این تعداد 583 نفر کودک هستند. 
رژیم صهیونیستی در حملات شبانه‌روزی به نوارغزه به اندازه یک سال بمب استفاده شده در افغانستان را علیه مردم بی‌دفاع استفاده کرده است. ارتش رژیم صهیونیستی همزمان با ارتکاب جنایات مستمر علیه مردم نوار غزه و کشتار بی‌رحمانه آنها به مناطق مختلف کرانه باختری هم حمله کرده است که تاکنون دست‌کم 6 فلسطینی در طولکرم، نابلس، الخلیل و طوباس شهید و 130 نفر زخمی شده‌اند. واشنگتن‌پست در این رابطه گفت بمب‌های ریخته شده بر غزه ظرف ۶ روز با بمب‌های ریخته شده آمریکا در افغانستان ظرف یک سال برابری می‌کند. 
در همین ارتباط گردان‌های القسام اعلام کرد در پاسخ به کشتار غیرنظامیان در غزه، مقر فرماندهی ارتش رژیم صهیونیستی در منطقه شمال در شهر اشغالی صفد را با موشک «عیاش 250» هدف قرار داده است. القسام برای نخستین‌بار است که در نبرد توفان الاقصی از موشک عیاش 250 استفاده می‌کند. 
یدیعوت آحارانوت اذعان کرد موشکی که از غزه به سمت شمال فلسطین اشغالی شلیک شد، نخستین موشک دوربردی است که از نوار غزه شلیک شده است. 
از سویی وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد از آغاز نبرد توفان الاقصی تاکنون 1799 فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند که در بین شهدا 583 کودک  وجود دارد. بر اساس این بیانیه، 6388 نفر نیز مجروح شده‌اند. این در حالی است که گردان‌های قسام از نبرد مسلحانه رزمندگانش با نظامیان صهیونیست در شرق جنین در کرانه باختری خبر  داد. 
سرایا القدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی هم از نبرد رزمندگانش با نظامیان صهیونیست در شهرک‌های اطراف جنین در کرانه باختری خبر داد. 
در این میان سخنگوی اداره دفاع شهری نوار غزه اعلام کرد
90 درصد حملات هوایی اسرائیل فقط به منازل مردم انجام می‌شود. 
در همین حال  وال‌استریت ژورنال آمریکا فاش کرد نقشه‌های دقیق شهرک‌های صهیونیست‌نشین، پایگاه‌های نظامی این رژیم و  مسیرهای نفوذ به همراه پیکرهای شهدای گردان‌های قسام، شاخه نظامی حماس پیدا شده است. 
این روزنامه توضیح داد برخی رزمندگان مقاومت «مدارک و ادله تاکتیکی نشان‌دهنده نقاط ضعف خودروهای زرهی» ارتش رژیم صهیونیستی را در اختیار داشتند و این اسناد به زبان عربی نوشته شده بود. 
این روزنامه همچنین تأکید کرد این مساله حجم جمع‌آوری داده‌های اطلاعاتی و میزان برنامه‌ریزی پشت نبرد «توفان الاقصی» را نشان می‌دهد که با حمله مقاومت فلسطین به شهرک‌های غلاف غزه در روز شنبه ۷ اکتبر/ 15 مهر آغاز شد. 
این روزنامه به نقل از مایکل میلشتاین، افسر سابق اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی اذعان کرد سطح برنامه‌ریزی «این بار به سطح هیچ گام قبلی حماس در گذشته نزدیک نبود».
وال‌استریت ژورنال گزارش داد سند مقاومت «شامل ۱۴ صفحه» در برگیرنده طرحی برای نفوذ به شهرک «مفالسیم» در غلاف غزه است که به عنوان «فوق سری» طبقه‌بندی شده و تاریخ آن ۱۵ ژوئن ۲۰۲۳ است. 
در متن این سند آمده 2 تیم 5 نفره و یک فرمانده عملیات را انجام می‌دهند و روز و ساعت را مشخص می‌کنند. این سند همچنین شامل نقشه و عکس‌های هوایی از این شهرک بود. 
در این سند همچنین درباره طرح عملیات صحبت شده است، به طوری که در آن آمده است اعضای تیم حمله از گردان‌های قسام وظیفه دارند سوراخ‌هایی را در حصار امنیتی باز کنند، در حالی که دیگران در حال کار برای تأمین آتش توپخانه هستند. 
این سند همچنین شامل هشدارهای دقیقی به مقاومت بود مبنی بر اینکه نیروهای اشغالگر مستقر در مکان نزدیک «می‌توانند ظرف 3 تا 5 دقیقه به مفالسیم برسند».
یکی از افسران سابق سرویس‌های امنیتی اشغالگر درباره طرح حماس برای مفالسیم اظهار نظر کرد و گفت این طرح، جمع‌آوری سیستماتیک اطلاعات، استفاده از منابع انسانی و استفاده از منابع اطلاعاتی باز را نشان می‌دهد و «اطلاعات به ‌دست‌آمده از طریق حملات سایبری به دست آمده است».
از سویی سخنگوی گردان‌های قسام دیروز تاکید کرد: دشمن ضعیف‌تر و بزدل‌تر از آن است که مردم ما را دوباره از خانه‌های‌شان بیرون کند. 
ابوعبیده گفت: از صبح امروز (دیروز) ۱۵۰ موشک به سمت عسقلان و ۵۰ موشک به سمت سدیروت و ده‌ها موشک به سمت فرودگاه بن گوریون شلیک کرده‌ایم. 
گردان‌های قسام همچنین اعلام کرد ۳ فروند موشک «متبر» را به سمت یک پهپاد رژیم صهیونیستی در آسمان خان‌یونس شلیک کرده است. 
گردان‌های قسام پیش‌تر از کشته شدن ۱۳ اسیر از جمله خارجی‌ها در بمباران استان‌های شمالی و غزه توسط رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته خبر داده بود. 
گردان‌های قسام افزود: 6 تن از اسرا «در استان شمالی در 2 نقطه جداگانه و 7 نفر در استان غزه در 3 نقطه مختلف که تحت تأثیر بمباران وحشیانه دشمن قرار گرفتند، کشته شدند».
در این میان خبرنگار الجزیره اعلام کرد: توپخانه رژیم صهیونیستی مناطق مرزی غلاف غزه را هدف قرار داد. به گزارش خبرنگار الجزیره، صهیونیست‌ها حمله‌ای به محله التفاح در نوار غزه داشتند. همچنین جنگنده‌های صهیونیست به منطقه «عزبه عبد ربه» در جبالیا  حمله کرده و نیز حمله‌ای توپخانه‌ای به شرق محله شجاعیه در شرق غزه داشتند. 
تیم‌های پزشکی همچنین از بیرون کشیدن اجساد ۱۰ نفر در پی بمباران خانه‌ای از سوی رژیم صهیونیستی در شهر خان‌یونس در جنوب نوار غزه با ادامه بمباران خشونت‌آمیز مناطق غرب نوار غزه خبر دادند. 
همچنین طبق گزارش خبرگزاری فلسطینی معا، صبح دیروز ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد هواپیماهای این رژیم پنجشنبه‌شب حدود ۷۵۰ هدف حماس را در نوار غزه بمباران کردند. 
بر اساس گزارش‌ها بامداد دیروز، بر اثر حملات و بمباران خشونت‌آمیز جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در هفتمین روز تجاوز به نوار غزه، دست‌کم ۱۰۰ شهروند که اکثر آنها کودک و زن بودند شهید و صدها نفر زخمی شدند. 
طبق گزارش معا، بر اثر اصابت حداقل یک موشک شلیک‌شده توسط جنگنده‌های اشغالگر به ساختمان مسکونی متعلق به خانواده ابومدین در اردوگاه البریج در مرکز نوار غزه، ۱۷ نفر شهید و تعداد زیادی مجروح شدند که به بیمارستان الاقصی در شهرک همجوار دیرالبلح منتقل شدند. 
با افزایش تعداد شهدا، بیمارستان الاقصی مملو از اجساد شده و برخی را در چادرهای بیرون سردخانه قرار داده‌اند. 
یونیسف با تاکید بر شهادت 583 کودک فلسطینی تاکنون در غزه، خاطرنشان کرد گزارش‌هایی مبنی بر احتمال افزایش این تعداد وجود دارد. 
مدیرکل بیمارستان‌های غزه به الجزیره گفت: نوزادان تازه متولد شده در نتیجه بمباران نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی کشته شدند. بیمارانی هستند که به دلیل سختی رسیدن به بیمارستان در خانه‌های خود جان خود را از دست می‌دهند. بیمارستان‌های نوار غزه در حال بمباران و در خطر شدید هستند. 
این در حالی است که ارتش رژیم صهیونیستی روز جمعه در بیانیه‌ای از تمام ساکنان شهر غزه خواست منازل خود را تخلیه و به سمت جنوب حرکت کنند. 
میدل‌ایست‌نیوز گزارش داد: ارتش اسرائیل ادعا کرده این تخلیه برای امنیت شخصی ساکنان نوار غزه انجام می‌شود. 
در این بیانیه تاکید شده است: بازگشت به شهر غزه تا زمانی که بیانیه‌ای مبنی بر این اجازه صادر نشود، مجاز نخواهد بود و نزدیک شدن به منطقه حصار مرزی ممنوع است. 
ارتش رژیم صهیونیستی تاکید کرد در روزهای آتی به طور محسوس به اقدام در شهر غزه ادامه خواهد داد. 
ارتش رژیم صهیونیستی دیروز اعلامیه‌هایی را به زبان عربی در آسمان غزه پخش کرد که در آن از ساکنان این شهر خواسته بود خانه‌های خود را در این شهر تخلیه کنند. در اعلامیه‌ها آمده بود: «بیانیه فوری به ساکنان شهر غزه! این باریکه به میدان جنگ تبدیل شده است. شما باید به خاطر امنیت‌تان فورا خانه‌های خود را تخلیه کنید و به سمت جنوب غزه حرکت کنید». 
ارتش این اعلامیه‌ها را با نقشه‌ای از غزه با فلش‌هایی که منطقه جنوب نوار را نشان می‌دهد، ضمیمه کرده بود. توزیع اعلامیه‌ها ساعاتی پس از آن انجام شد که ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد به ساکنان شهر غزه دستور تخلیه و رفتن به سمت جنوب را داده است. 
سازمان ملل متحد نیز دیروز اعلام کرد: ارتش اسرائیل اطلاع داده 1.1 میلیون فلسطینی در غزه باید ظرف ۲۴ ساعت آینده به سمت جنوب نوار غزه حرکت کنند. 
از سویی آسوشیتدپرس دیروز به نقل از یک مقام بلندپایه امنیتی مصر گزارش داد کشورش اقدام به تقویت نیروهای خود در مرز با نوار غزه کرده است. 
این مقام - که به دلیل نداشتن مجوز صحبت با خبرنگاران خواست نامش منتشر نشود - گفت قاهره در حال انجام «اقدامات بی‌سابقه» برای تقویت مرزهای خود با نوار غزه و جلوگیری از هرگونه نفوذ است. 
این در حالی است که چندین طرف بین‌المللی درخواست کرده‌اند برای ساکنان نوار غزه در آن سوی مرز با مصر یا برای انتقال کمک‌ها یا اجازه دادن به فلسطینی‌ها برای مهاجرت به خاک مصر یک کریدور بشردوستانه باز شود. 
این تحولات در حالی است که محافل صهیونیستی از احتمال انتقال ساکنان غزه به سینا با تشدید بمباران نوار غزه و تسریع آمادگی ارتش اشغالگر برای انجام عملیات نظامی زمینی صحبت کرده‌اند. 
در تحولی دیگر گردان‌های قسام در جنین اعلام کرد مبارزان این گردان‌ها ایست‌های بازرسی و پایگاه‌های ارتش رژیم صهیونیستی و تعدادی از شهرک‌های صهیونیستی را در اطراف جنین هدف حمله قرار داده و با اشغالگران صهیونیست وارد درگیری مسلحانه شدیدی شده‌اند. گروهان‌های قدس گردان طولکرم نیز اعلام کرد در چارچوب نبرد توفان الاقصی نیروهای اشغالگر اسرائیلی را در پایگاه نظامی الطیبه هدف قرار داده است. از سویی رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند سامانه پدافندی «فلاخن داوود» برای نخستین‌بار از آغاز نبرد توفان الاقصی برای مقابله با موشک شلیک شده از غزه به سمت شمال فلسطین اشغالی فعال شده است. 
همچنین ارتش رژیم صهیونیستی تا این لحظه به اسارت 120 نفر از نظامیان خود در نبرد توفان الاقصی اذعان کرده و خانواده‌های این نظامیان را در جریان قرار داده است. همچنین بر اساس گزارش‌ها پدافند هوایی قسام یک فروند جنگنده
«اف 16» ارتش رژیم صهیونیستی را در آسمان نوار غزه سرنگون کرد. همچنین شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد از آغاز نبرد توفان الاقصی بیش از 1000 راکت از غزه به سمت شهر عسقلان شلیک شده است. 
از سوی دیگر کشورهای مختلف غربی و اروپایی با ایجاد غرفه‌هایی در داخل فرودگاه بن گوریون تل آویو در حال خارج کردن شهروندان خود از خاک فلسطین اشغالی هستند. 
در این میان منابع عبری‌زبان اعلام کردند ارتش رژیم صهیونیستی اسامی 12 نظامی دیگر را که در نبرد توفان الاقصی به هلاکت رسیدند، منتشر کرد. 
بر اساس این ادعا، شمار تلفات ارتش رژیم صهیونیستی از آغاز نبرد توفان الاقصی به 257 نفر افزایش یافته است. 
این تحولات در حالی است که الاخبار لبنان در گزارشی با استناد به برخی منابع مصری و وابسته به سازمان ملل متحد فاش کرد آمریکا با همکاری کشورهای اروپایی و برخی مسؤولان ذی‌ربط در سازمان ملل کارزاری بزرگ را با هدف انجام جدیدترین عملیات آواره کردن مردم فلسطین از نوار غزه در پوشش انتقال شهروندان فلسطینی از این باریکه به مناطق امن در دست اجرا دارد. 
الاخبار افزود این پروژه آمریکایی همزمان با آماده شدن ارتش رژیم صهیونیستی به منظور آغاز یک عملیات بزرگ نظامی علیه نوار غزه در روزهای پیش رو به مرحله اجرا در‌خواهد آمد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات