صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۵  ، 
کد خبر : ۳۵۱۹۱۳

تظاهرات ده‌ها هزار نفر در سراسر جهان علیه بمباران غزه توسط رژیم صهیونیستی

رسانه‌ها از برگزاری تظاهرات گسترده ضد صهیونیستی در شهرهای مختلف جهان از جمله تهران، بغداد، امان و لندن خبر دادند.

ده‌هاهزار نفر در سراسر جهان روز‌های جمعه و شنبه علیه بمباران غزه توسط رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند.

تظاهرات ده‌ها هزار نفر در سراسر جهان علیه بمباران غزه توسط رژیم صهیونیستی

به گزارش شبکه خبری «الجزیره» از بغداد و امان تا جاکارتا و اسلام آباد تظاهرات بزرگی در همبستگی با فلسطینی ها برگزار شد. مردم شهر «بغداد» پایتخت عراق علیه رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند. مردم در بغداد شعارهای «مرگ بر اسرائیل» و«مرگ بر آمریکا» سر دادند. تظاهرکنندگان از جهان عرب خواستند با اتحاد با هم علیه رژیم صهیونیستی وارد عمل شوند.

 روز جمعه نیز در شهر «امان» پایتخت اردن مردم پس از نماز جمعه تظاهرات ضد اسرائیلی برگزار کردند. در یمن و ایران نیز تظاهرات ضد صهیونیستی مشابهی برگزار شد.

 شبکه الجزیره در خصوص راهپیمایی در ایران نوشت، ده‌ها هزار ایرانی علیه جنایات رژیم صهیونیستی در غزه به خیابان‌ها آمدند. ایرانی‌ها در این تجمع مردمی شعارهای ضد آمریکا  و ضد اسرائیل سر دادند.

برخی منابع خبری از  تظاهرات در شهر «لندن» مقابل دفتر شبکه خبری «بی بی سی» خبر دادند. حاضران در این تجمع با شعارهایی در حمایت از مردم غزه و محکومیت رژیم صهیونیستی سر دادند.

سخنگوی صندوق کودکان ملل متحد با تایید شهادت ۷۰۰ کودک در نوار غزه، هشدار داد: «دیگر جای امنی برای کودکان در غزه وجود ندارد؛ آب و غذا و دارویی هم نیست.»

 

سخنگوی صندوق کودکان ملل متحد «یونیسف» در گفت‌وگو با «الجزیره» اعلام کرد که از زمان شروع بمباران اسرائیل، بیش از ۷۰۰ کودک در نوار غزه جان خود را از دست داده‌اند.

براساس گزارش پایگاه اینترنتی الجزیره، سخنگوی یونیسف در مصاحبه با خبرنگار این شبکه تاکید کرد: «دیگر جای امنی برای کودکان در غزه وجود ندارد؛ آب و غذا و دارویی هم نیست».

وزارت بهداشت نوار غزه، ظهر امروز (شنبه، ۱۴ اکتبر) آمار جدید شهدای فلسطینی را طی بیانیه‌ای اعلام کرد؛ تا به امروز که هشتمین روز از نبرد طوان الاقصی است، ۲۲۱۵ شهروند فلسطینی به شهادت رسیده‌ و ۸۷۱۴ تن دیگر از آغاز تجاوزات به نوار غزه مجروح شده‌اند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات