بین الملل >>  سیاست خارجی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۹  ، 
کد خبر : ۳۵۱۸۹۷

امیرعبداللهیان: اعلام ساعت صفر برای هر اقدامی در اختیار مقاومت است

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری در بیروت به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد و تاکید کرد که اعلام ساعت صفر برای هر اقدامی در صورت تداوم جنایات رژیم صهیونیستی علیه نوارغزه، در اختیار مقاومت است.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پیش از ظهر امروز (شنبه) ۲۲ مهر ماه در نشست خبری در محل سفارت ایران در بیروت حضور یافت و به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد.

امیرعبداللهیان: اعلام ساعت صفر برای هر اقدامی در اختیار مقاومت است

وزیر خارجه در پاسخ به سؤالی درباره امکان گسترش جنگ در منطقه گفت: شهادت تعدادی از روزنامه‌نگاران و اصحاب رسانه را به شما تسلیت می‌گویم. آنچه مهم است توقف جنایات جنگی رژیم کودک کش و آپارتاید اسرائیل علیه مردم غزه است.

وی افزود: در دیدارهایی که با برخی رهبران مقاومت در بیروت داشتم، مشخص شد که آنها در وضعیت بسیار عالی و در آمادگی کامل برای پاسخ به اقدامات جنایتکاران رژیم صهیونیستی هستند. در صورت تحقق هر حالتی، چه توسعه جنگ و  گسترش جبهه‌ها و چه آتش بس ،این طرف مقاومت است که تصمیم خواهد گرفت. در صورت توقف جنایات جنگی و توافق طرفین برای نوعی آتش بس این مقاومت است که شروط خود را تعیین و اعلام خواهد کرد.

وی در پاسخ به سوالی یکی از خبرنگاران که پرسید، با توجه به این‌که، اقدامات رژیم صهیونیستی جنایت علیه بشریت است، آیا ایران به دنبال شکایت در جامعه بین‌الملل است، گفت: ما پیشنهاد کردیم نشست فوق العاده سازمان همکاری اسلامی برگزار و آمادگی ایران را برای میزبانی نشست اعلام کردیم. یکی از اقداماتی که دبیرکل سازمان همکاری اسلامی قرار بود انجام دهد تعیین نماینده ویژه برای پیگیری مباحث مربوط به حوزه فلسطین است و ازجمله جمع آوری همه مستندات و جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در دبیرخانه این سازمان برای طرح نزد محاکم بین‌المللی و حتی محاکم ملی کشورها. در تاریخ هفت دهه گذشته بارها از طریق فلسطینی‌ها و مراکز حقوق بشری و حقوقی منتسب به فلسطین شکایت‌های بین‌المللی مطرح شده ولی متاسفانه به دلیل برخوردهای غیرعادلانه در این مسیر همچنان با مشکلات و چالش‌هایی طرف‌های فلسطینی مواجه هستند.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران، درباره گسترش جبهه‌های جنگ ادامه داد: در تماس تلفنی اخیر با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل به ایشان توجه دادم که این مسأله و پیگیری حقوقی جنایات جنگی رژیم صهیونیستی از وظایف اصلی و مهم جامعه جهانی و از جمله سازمان ملل است. برغم تداوم جنایات علیه غیرنظامیان در غزه اما رهبران و نیروهای مقاومت از امکانات بالا و روحیه عالی برخوردارند. مقاومت در همه جبهه‌ها همه سناریوهای ممکن را به صورت آماده در مقابل خود قرار داده است. اعلام ساعت صفر برای هر اقدامی در صورت تداوم جنایات در اختیار مقاومت است.

وی در پاسخ به اینکه اگر دامنه جنگ گسترش یابد و ناوهای آمریکایی وارد منطقه شوند و فلسطین و لبنان را بمباران کنند و  اینکه تماس‌ها بین ایران و آمریکا از طریق عمان به چه شکل است؟ گفت: مقاومت به تنهایی قادر است هر اقدامی را انجام دهد و از توانمندی‌های لازم و کافی برخوردارند. ایران فعالانه از مقاومت مردم فلسطین و فلسطین در مقابل اشغالگری و جنایات جنگی در سطح سیاسی، بین‌المللی و رسانه‌ای حمایت می‌کند.

رئیس دستگاه دیپلماسی ادامه داد: امروز مقاومت در منطقه در شرایطی قرار دارد که همه نیازهای دفاعی و فناورانه را رأساً خود تهیه و تولید می‌کند.

وی گفت: ما به همه اقدامات دیپلماتیک لازم برای توقف جنایات و رفع محاصره غزه از طریق رایزنی‌های فشرده سیاسی و نشست‌های لازم و ضروری دیپلماتیک در سطح وزرای خارجه و یا سران کشورهای منطقه ادامه خواهیم داد.  امروز صهیونیست‌ها در بدترین وضعیت قرار دارند و عملیات پیروزمندانه و بی نظیر طوفان الاقصی بار دیگر این را به اثبات رساند.

این دیپلمات عالیرتبه ایرانی همچنین گفت: حضور تمام قد آمریکا در کنار تل آویو دلیل دیگری بر این است که رژیم جعلی اسرائیل در بدترین وضعیت و در فروپاشی امنیتی و نظامی قرار دارد و عملیات طوفان الاقصی شاهدی بر این ادعاست.

به گزارش فارس، وزیر خارجه در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه پیامی که قدرت‌های سیاسی در لبنان می‌دهند به چه شکلی است با توجه به خلأ سیاسی در لبنان و آیا ممکن است جبهه جنوب لبنان گشوده شود؟ اظهار داشت: امنیت لبنان برای همه و ایران بسیار مهم است. درباره گشوده شدن جبهه‌های جدید هر احتمالی متناسب با وضعیت میدان متصور است.

خبرنگار دیگری از امیرعبداللهیان پرسید: شما گفتید این رهبران مقاومت هستند که تصمیم می‌گیرند ساعت صفر چه زمانی است. دقیقا خط قرمز مشخص شده برای گروه‌های مقاومت برای پاسخ به اسرائیل چیست؟

وی پاسخ داد: امروز رهبران مقاومت منطقه از انسجام فوق العاده و عالی برخوردارند. همه سناریوها را طراحی کردند و آماده‌اند و دست همه روی ماشه شلیک است. در صورت تعلل جامعه جهانی و سازمان ملل و کنشگرانی که حامی جنگ افروزی رژیم صهیونیستی هستند پاسخ در زمان مناسب و مورد نظر مقامت انجام خواهد شد. در گفت‌وگو با رهبران مقاومت دریافتم که در زمان اتخاذ تصمیم برای پاسخ، پاسخی که داده خواهد شده تعیین کننده، پشیمان کننده و تغییر دهنده نقشه کنونی سرزمین‌های اشغالی است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات